Saturday 15 October 2011

Akibat " berangan " ketika memasak!!!

Actually story ni berlaku hari rabu minggu lepas... Hari rabu tu saya ada mesyuarat dekat pejabat.. Habis pun dekat pukul 5.30 ptg.. Sampai2 rumah pukul 6 ptg..  Badan dah letih, mulut ni nak jer ajak Cik Abang makan kat luar.. Sekali Cik Abang request Ikan masam manis.. 

Actually Cik Abang terbaca mesej saya dengan biras saya Mama Idlan. Saya tanya mama idlan masak apa hari selasa tu.. Mama idlan cakap masak ikan masam manis.. Dalam mesej tu lagi saya tanya la cara2 nak masak ikan masam manis tu.. Kot2 nanti bila ada masa boleh saya masak.. Tapi tak sangka plak Cik Abang boleh terbaca mesej tu dan mintak saya masakkan.. 

So saya pun ambil la ikan dekat dalam peti ais.. First sekali ikan tu kena goreng dulu.... Saya pun goreng la ikan.. Sambil2 goreng ikan tu saya pun sediakan bahan2 nak tumis plak.. Fikiran saya ni dok berangan kalau la ada mesin boleh baca isi hati kita.. Contoh nak makan ikan masam manis, tiba2 ikan masam manis tu sampai.. dah siap masak, terus boleh makan... Kan mudah sikit kerja..hihihihi. 

Dalam dok berangan tu saya tak sedar yang ikan saya dah..... 


 Hangitttttttt.... uwaaa.... Tapi nasib baik la sebelah jer yang hangit.. Sebelah lagi ok.. Dah settle goreng ikan, saya pun tumis la bahan2 nak masak ikan masam manis...

Tadaaaa...


 Ini lah hasilnya.. Ikan masam manis yang " hangit sebelah "... Saya letak banyak sayur2 sebab kami berdua suka makan sayur...hihihihi. Cik Abang puji sedap... Bangga jer bila dengar... Bukan senang Cik Abang nak puji bila saya masak.. Selalu bila tanya Cik Abang akan cakap tak sedap.. Tak sedap pun habis jugak makan.. Siap bertambah lagi tu... huhuu. Oh ya thanks Mama Idlan sebab bagi resepi masak ikan masam manis ni... Nanti kalau ada resepi baru2 kongsi2 la dengan saya... (^_^)



p/s : Jangan ikut perangai saya.. Bahaya..

5 comments:

IntaNBerliaN said...

alamak.. tgk pinggan karimah tingat mak kak ina kat kg.. ni yg nak blik kg nih!

SeputihSalju said...

hihi.. apalagi kak, jom la blik kg... kg sronok, tak macam kat pekan...suasanan tenang jer..huhuhu

jamilahamzah said...

hehehe...bangga mama idlan kejap... tp nampak lagi menarik ikan 2 bila karimah alter...

SeputihSalju said...

eaker??mybe sebab ada syur byk kot..hihihi

jamilahamzah said...

hari 2 ada tnya k.ja pasal background kan... leh tengok sini...

http://leelou-freelayouts.blogspot.com/p/free-blog-templates-and-backgrounds.html

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...