Wednesday, 22 February 2012

Akhirnya salah satu Azam Tahun 2012 tercapai jugak....(^_^)

Alhamdulillah... Syukur sangat2... Akhirnya tercapai jugak azam saya nak lulus ujian kereta... Dah lama sangat bertangguhnya... Sampai Cik Abang pun bising2 dah bila nak dapat lesen kereta nih....

Sebenarnya saya takut sangat2 nak bawak kereta ni... Bayangkan saya dah ambik lesen "L" kereta ujung 2010, masa tu saya tengah mengandungkan Nurul... Pastu saya stop kejap sampai bersalin dan sekarang ni Nurul pun dah 8 bulan baru saya belajar  untuk lesen "P" kereta....Genap Nurul 9 bulan baru saya lulus ujian kereta.. Kiranya satahun lebih jugak la masa yang saya ambik untuk dapat lesen kereta nih. Adoiii, rasanya orang lain takda camni kot...huhuhu. Masa mengandung tu takpalah ada alasan nak bagi... Tapi bila lepas bersalin nak taknak kena ambik jugak walaupun takut.... 

Saya pernah tanya Cik Abang, kenapa beria2 sangat suruh saya ambik lesen kereta... Cik Abang cakap senang.. Nanti tiba2 Abang atau Nurul sakit siapa nak tolong bawak pergi hospital... perghhh ayat Cik Abang tu menikam kalbu betul.. Bukan mintak tapi bersedia ke arah tu.... Ealakan kita pun taktau apa yang akan terjadi masa hadapan.. 

Lagipun kerja macam saya ni mermerlukan lesen kereta... Kadang2 ada mesyuarat la, kena ambik barang dekat pejabat, ada aktiviti luar yang kena bawak budak2 tabika, nak beli barang untuk tabika la... Pendek kata lesen kereta ni penting sangat bagi saya... Cuma sebelum2 ni saya jer yang tak ambik berat.. So bila ada lesen + kereta senang sikit la kerja saya.. Takdalah nak harapkan Cik Abang dan kawan2 sangat... Bolehlah Cik Abang rehat sikit pasni...muehehhehe... (",)


SeputihSalju : Nanti saya cerita pengalaman saya semasa belajar + ujian JPJ..... hehhehhe



16 comments:

Jaa said...

wah tahniah..heheh..pasni jgn lupa terus bawak keta jalan2 kt umah..nk bagi biasa..jgn sampai jadi macam k.ja...dapat lesen sebelum ngandung... tapi sampai sekarang tak pernah bawak keta..dah takut dah...

SeputihSalju said...

thanks k.ja..tu la, tkt lama2 tinggal jd tkt blik.. k.ja pun blh punya.. try la suh mahat ajar... :-)

fieda said...

akhirnya dapat jugak lesen ye...kak fieda ni baru nak belajar..aritu belajar dgn suami...adoii..penakut yg amat..menggigil habis kaki ni...ntah kalau ambik lesen lulus ke tak ler..

IntaNBerliaN said...

LPS NI Apa lg.. belilah kereta pulak.. sorg sebijik.. time nk guna, xda nk berebut dgn aman...hihii

cik najiha said...

tahniah yea. saya pun alhmdulillah taun nie dah lulus hehe :D

tiefazatie said...

wah..tahniah sis..aah..mmg penting nie lesen keta..

tiefazatie said...

salam sis...happy weekend!

dela said...

tahniah.... klau ada lesen keta sennag sikit nk gerak sendiri kan...hhee:) dela edit sendiri blog.... ok x? :)

Masya said...

tahniah.. alhamdulillah.. akhirnya berjaya jugak dapat lesen... sy pun penakut jugak.. bwk kete.. tp skrg alhamdulillah.. dah ok..

izan mama mia said...

tahniah dah dapat lesen...izan sekarang baru tengah terkial-kial belajar bawa kereta,itupun suami ajar...yer kita mesti ada lesen senang nak hantar anak g sekolah nanti...
banner tu izan tempah...nanti boleh g ikut link kat entry tu.. :)

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam karimah...mmg takut nak bwk ketekn..lutut ketaq semua.hihi.Tp klu dah pandai bawak..mmg best!

SeputihSalju said...

kak fieda blh punya... sy pun tkt2 jugak tp bila pikir sush xda lesen ni, tu yg gagah jugk ambik..sekarang dah lega dah...

tu kena tanya aman la k.ina...hekhek, insyaAllah, dlm perancanagan pun nak beli kete..

tahniah ye najiha..sama2 kita lulus..nnti senang la nak g mna2 dah ada lesen..drive sndiri jer..hehhe

btl tu ifa..rsanya lesen ni pnting utk semua...:-)

masya : eaker??ok la dah berani bwk..hope sy pun brni jugak walaupun dah dpt lesen..:-)

izan blh punya...sama2 la kita majukan diri..ni pun utk kepentingan kita jugak kan??yup, senang nak hntar n ambik ank..ringan sikit beban huby kita...:-)

kak atie pun cmtu ker dlu??insyaAllah saya pun hrp2 pasni berani la bwk....hhuhu

btl tu kak dela..pasni ringan la sikit beban cik abang..hehhe

tiefazatie said...

btol2..hee

dela said...

TQ... dela pun main edit ikut tutorial blog org... :) blog seputih salju pun apa kurangnya..... ada kelopak bunga berguguran lagi.... kreatif!

Tihara said...

Alhamdulillah , dah dpt lesen mmg mudah..Insya Allah nt kalau terdesak akan jadi berani..kena drive kerap2 nt jd seronok :)

ciksukaberangan said...

wa'alaikumussalam. wahhh !! da ada lesen.. takut ta na amik? huu~ saya ta de lagi. ingt nak amik. tapi tngok la ayah cmne dulu ;D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...