Tuesday, 18 August 2015

Asam Pedas Ikan Sembilang yang Thorbaikkkkkk.....

Macam biasa cerita lama...hahaha. kalau dulu kami dah try kari ikan sembilang... kali kami try asam pedas ikan sembilang.... Memang thorbaikkkk.. tak rugi kalau makan... rasanya lengkap.. tambah pulak ikan yang freshhh, perghhh memang A lah... hehehe.


  pandangan dari jauh...


 kasi zoom sikit..... walaupun x berapa nak zoom....hahhahha

Sementara tunggu asam pedas sampai kami makan satay dulu... satay kat sini 0.40 sen secucuk.. pada saya cukup2 murah... di makan pulak dengan kuah kacangnya yang mabeless.. perghhh.. telan air liur saya... muahhaha.



Selalu saya order air barli suam.. salah satu minuman kegemaran saya... ehhh, Nurul pun dah join sekali suka minum air barli.. siap meratah lagi biji barli tuh...hehhehe. Tapi malam tu tak order air barli suam tapi saya order air tuhhhh.. teringin pulak minum laici ais.. saya minum sikit je pun.. yang tukang perabihnya sapa lagi kalau bukan Nurul dan Cik Abang...  hehehhe. (",)
 






Selamat Berkonvo (^_^)

Cerita lama....

Alhamdulilah.. Tiada ungkapan lain yang boleh disebut melainkan Alhamdulillah dan syukur akhirnya berjaya jugak saya habiskan pengajian di IPGM Lembah Pantai.. Bermula tahun 2009 hingga 2014.. pertengahan tahun 2011 hingga pertengahan 2012 saya tangguh (setahun) kerana bersalinkan Nurul Afiqah.. Fuhhhh... lega rasanya bila habis.. selalu kawan2 maktab usik2 kami yang tangguh nih budak2 master..muahaha. sebab punya lama kami ambik masa untuk habiskan belajar.. padahal ambik Diploma je..muehehe. Opstt mana tau masin mulut diorang kan.. dapat ambik degree pastu master pulak kan.. Tapi sekarang ni fokus saya terarah kepada keluarga dan kerja je.. nak ganti balik masa yang saya "pinjam" waktu belajar dulu.. (",).

 Tak banyak tau gambar yang saya ambik.. orang lain dok sakan bergambar saya rilex je.. hahaha. pelik pun ada bila ingat balik.. hehehe. Tapi memang saya tak minat sangat bergambar2 nih... setengah2 orang handphone @ kamera tuh sentiasa di tangan untuk ambik gambar.. pada saya cukup lah sekeping, dua gambar saya tangkap untuk kenangan.. Ok moh kite cuci2 mata dengan gambar konvo saya.. ada beberapa keping tuh ehsan kawan2 Maktab..  Jangan mara ye.. ekeke (^_^)





Bersama2 kawan 1 kelas..

kawan 1 kelas, 1 bilik.. kawan suka dan duka.. thanks Nori sebab banyak bantu akak.. sayang kamu...!!!

Akhir sekali..... jenuh nak pujuk budak besar ni ajak bergambar... saya tengok kamera, Nurul tak tengok.. Nurul tengok kamera saya plak tak tengok.. bila 2, 2 tengok tapi tak sesuai pulak letak kat sini.. ermmm.. tak kisah lah.. janji ada.. dok gitu..?? ekekkek


Bersama buah hati ibu dan ayah... muahhhh ciked..!! (",)






Thursday, 13 August 2015

Allah adalah sebaik2 perancang....

Allah sebaik2 perancang....

Kenapa saya cakap macam nih... ni apa yang saya terpikir setelah Allah kurniakan "Anugerah" ini kepada kami... saya habis belajar bulan 6 taun lepas.. habis2 je belajar saya sibuk melatih kanak2 untuk hari potensi.... Alhamdulillah menang di Peringkat Zon.. cuti seminggu bulan 9 saya tak cuti pun tapi saya bawak kanak2 nasyid unuk peringkat Negeri pulak.. Cuti sekolah bulan 11 saya dah konvo dan balik dari konvo saya ada kursus interaksi selama seminggu.... kiranya memang saya takde masa untuk bercuti atau rehat2...

Balik2 dari kursus pula saya dah sibuk mengemas Tabika... Bulan 1 dah mula sekolah... ragam anak2 yang setiap tahun berlainan... bulan 2 baru lah saya tak sibuk sangat... bulan 3 balik saya sibuk.. sibuk melatih kanak2 untuk potensi.. awai bulan 4 saya kursus lagi.. 3 hari... pada masa yang sama saya kena hadir menyuarat untuk.... kena hantar laporan ke pejabat... saya ada masa untuk rehat2 pada bulan mei iaitu hari pekerja, hari wesak... memang taim tu kami gunakan peluang untuk bercuti ke PD dan Melaka.... Nanti cerita pasai tu kemudian ye...hehehe

Bayangkan kalau saya mengandung kena pulak alahan kompem kerja2 saya jadi tertangguh kan... so bayangkan saya nak pergi kursus dengan keadaan mengandung... sangat2 lah berisiko... Allah sebaik2 perancang.... Allah tau saya tak kuat nak tempuh semua tu kalau saya "berisi". Bila dah selesai semuanya baru lah Allah bagi "Anugerah" ini pada kami.... di waktu keadaan saya sudah bersedia....

Allah sebaik2 Perancang... Allah bagi kami rezeki lain dulu... rezeki dari segi harta benda... Allah dahulukan rezeki kami untuk ada rumah sendiri, ada kereta untuk bergerak, ada tanah ( cik abang tanam kelapa sawit)... Alhamdulillah...

Allah sebaik2 perancang.. Bukan harta benda je.. Tapi Allah bagi kami 3 beranak rezeki kesihatan yang baik... demam,selsema, batuk tu biasa lah kan... Maksud saya tak perlu penjagaan rapi... Tak perlu berpantang segala2.. Alhamdulillah... Alhamdulillah.. Alhamdulillah...

Alhamdulillah.. dalam urusan kerja pun sama... Allah mudahkan setiap urusan kami... walaupun kadang2 rasa nak tukar je tempat lain... Tapi doa yang tak putus2.. segala yang sukar menjadi mudah... berjalan lancar.... Bertapa perancangan Allah cukup cantik buat hambaNya.. Cuma kadang kala kita tak sedar...

Tujuan saya menulis ni bukan untuk menunjuk2.. jauh sekali nak bangga diri..tapi saya nak kawan2 yang mengalami situasi macam saya INGAT rezeki Allah tu luas... Allah tak bagi kita rezeki cahaya mata tapi Allah bagi kita rezeki dalam bentuk harta benda, kesihatan yang baik, mudahkan urusan kerja dan seharian kita... Jangan sesekali mengeluh, merunggut... sebab itu yang saya pernah buat dulu... sampai lah Allah bagi "Anugerah" ini baru saya terpikir dan bermuhasabah diri balik....

Saya tahu apa yang kawan2 rasa... kata2 yang boleh menguris hati.. buat kita sedih, menangis... Mulut orang kita tak boleh nak tutup.. takde bertanya.. dah ada bertanya bila nak menambah... Abaikan je lah kata2 tu semua ye kawan2.... Allah beri kita dugaan/ujian ini sebab Allah tahu kita kuat.. Kuat untuk hadapi semua ni...Percaya lah Janji Allah itu Pasti... ia datang TEPAT pada WAKTUNYA......

Saya sentiasa mendoakan semoga kawan2 semua dikurniakan cahaya mata yang soleh dan solehah.. penyeri dalam rumah tangga.... Amin Ya Rabbal Alamin.. 

Doakan semoga saya selamat melahirkan " Anugerah" yang diberi... sempurna sifat, akhlaknya, membesar dengan sihat...  Amin Ya Rabbal Alamin... 






SeputihSalju : Terima Kasih kawan2 semua...








LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...