Thursday, 18 December 2014

Ada Cik T pulak

Adoiiii.... seminggu saya kursus, rumah saya dah ada penghuni baru... mula2 saya taktau sampailah jumaat lepas saya jumpa.. elok je berlari2.. isk2.. kot mana masuk pun taktau.. mungkin taim pintu tak tutup kot..

Mula lah saya rasa pinggan mangkuk saya tak selamat.. mesti dah jd laluan dia.. sebagai langkah berjaga2 saya berjaya pujuk Cik Abang beli benda nih..

saya beli ada yang 1 laci.. cari yang 2 laci takde pulak..

Dah lama saya berkenan dengan tempat letak pinggan nih... banyak kali dok sembang dengan Cik Abang nak beli.. Tapi macam biasa jawapan Cik Abang yang lama elok lagi... Tapi semenjak ada Cik T saya dok guna alasan nanti cik t lalu dekat pinggan mangkuk kita, nanti dia membuang kat situ... siap tambah bagi cantik lagi.. kita kan selalu balik kampung... haa kalau ada tempat letak yang tertutup kompem selamat pinggan kita... ahahaha. (",)







Ini lah kawan bermain Nurul.. jangan di usik kawan Nurul nih.. kalau kita usik sikit habislah.. satu taman boleh dengar jeritan Nurul.. Sayang benor dengan kawan dia tuh.. Kadang2 saya kesian dengan Nurul.. eala orang lain sama umur macam Nurul dah beradik.. boleh main sama2 tapi Nurul belum lagi.. 

Ujian, rezeki semuanya dari Allah kan.. bohong lah kalau saya tak terasa bila orang keliling cakap2... Mulut orang susah nak tutup.. lagi banyak bercakap lagi banyak ayat yang tak sedap di dengar.. kadang2 mulut nih terasa je nak menjawab.. tapi kesabaran tu meninggi lagi.. senyum je lah bila berhadapan situasi macam tuh.. Pikir yang baik2.. Mungkin belum sampai masanya lagi rezeki Nurul beradik.. Allah bagi rezeki lain dulu.. Sabar, usaha, berdoa dan bertawakal... InsyaAllah pasti ganjarannya tiba jugak.. Tolong doakan untuk kami juga ye..

Ya Allah sepatutnya saya bersyukur.. sekurang2nya saya mempunyai Nurul Afiqah.. Alhamdulillah di atas kurniaanMu ini Ya Allah.. dia lah segala2nya.. semoga kami boleh mendidik dia ke jalanMu Ya Allah.. andai kami diberi rezeki lagi biarlah kasih sayang kami sama rata dan jika bukan rezeki kami untuk menambah lagi.. kami redha.. PerancanganMu ada lah yang terbaik buat semua hambaMu...






  

Wednesday, 17 December 2014

Pujian dari Nurul...

hahaha.. adoiii lah Nurul.. kembang v..... ibu kamu nih.. ehehe. saya suapkan Nurul nasi dengan telur dadar tadi.. Ibu baru balik koje.. itu je dan masak sayang... Nak tau boleh pulak Nurul tanya.. ini ibu masak ke ?? saya jawab ye sayang.. pastu Nurul cakap... Wahhh sedap lah ibu masak.. pandai.. saya yang dengar terus senyum sampai ke telinga.. walaupun hanya nasi dengan telur dadar Nurul dah puji melambung... macam mana lah kalau saya masak lebih dari tuh.. kompem lagi banyak pujian saya terima.. ekekeke. 

Tapi kita yang dewasa pun sama kan.. walaupun ibu kita masak simple2 je tapi kita kata itu yang paling sedap.. berselera je makan.. tak pandang kiri kanan dah... hehehe. Alahai tertiba teringat masakan mak kat kampung... isk takleh jadi nih.. nak kena balik kampung jugak nampak gayanya.. harap2 minggu nih kami berdua takde program.. kalau takde program ada peluang balik kampung.. (",)





 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...