Friday, 29 August 2014

Tahniah anak muridku..

Alhamdulillah.. rezeki kanak2 nih.. diorang menang dalam pertandingan Hari Potensi Kanak2 Tabika KEMAS Peringkat Zon 1.. so dah menang kena gandakan usaha.. bukan sahaja kanak2 nih tapi cikgu sama.. huhu. kena kerja keras.. banyak lagi yang kena baiki persembahan diorang nih.. (",)

Sebelum pergi kita bergambar dulu.. eheheh


( anak murid saya yang terlibat 3 orang )



bergambar lagi.. nih gambar sebelum bertanding..


Tapi gambar masa kanak2 nih buat persembahan saya tak sempat tangkap.. sayang pulak rasanya..huhu.


Acara yang di tunggu... penyampaian hadiah untuk semua kanak2 yang bertanding..




bergambar lagi bersama hadiah yang di menangi... hehhee


Rasa macam banyak pulak gambar saya letak dalam entry nih.. apa2 pun layan je lah ek.. hehehe.


Semalam mesyuarat kemungkinan tarikh Hari Potensi Peringkat Negeri bulan 9.. taim cuti sekolah.. hurmmm.. tak dapat lah nak bercuti taim cuti sekolah nanti.. baru berangan macam2 nak buat taim cuti sekolah..huhu. Takpelah demi kanak2 nih, tugas saya terima.. cik abang pun okay.. thanks cik abang sebab paham tugas isteri tercinta dia nih.. uhuk2.. muehehe.




Tuesday, 26 August 2014

Soalan yang menguji minda..

Terkejut + terkedu sekejap saya.. pagi sabtu lepas saya tengah dok masukkan baju dalam bag tiba2 Nurul datang dekat saya.. Nurul tanya saya.. " Ibu.. maaf tu apa ??? " Mula2 tuh saya ingatkan saya salah dengar tapi saya jawab lah jugak maksud "maaf " tuh apa.. Tak lama lepas tuh Nurul datang lagi dan tanya lagi soalan yang sama.. hurmm tak salah lah apa yang saya dengar sebelum tuh..
 
Ingatkan soalan tuh berhenti takat hari tu je tapi esoknya @ hari ahad Nurul tanya lagi.. adehh.. jenuh jugak nak menjawab pertanyaan Nurul nih.. nak terangkan dan bagi Nurul paham maksud " maaf " tuh mengikut usia dia.. Serius tak terpikir langsung saya Nurul akan tanya soalan macam tuh.. So lepas2 nih saya kena sentiasa bersedia dengan Nurul.. mungkin akan ada lagi soalan yang menguji minda ditanya dekat saya..





Monday, 25 August 2014

Percubaan Pertama GAGAL.. Tapi..

Gagal sekali bukan bererti gagal selama2nya.. cewahhh.. ekekeke. berbalik kisah saya buat nasi lemak hari ahad yang lepas2.. sebenarnya ini kali ke 2 saya buat nasi lemak.. kali pertama masa bulan puasa hari tuh.. masa kali pertama saya buat tak menjadi @ gagal.. saya letak tak cukup air, nasi jadi mentah.. sampai mintak tolong cik abang betulkan nasi lemak saya tuh.. bila di betulkan jadi lembik lah nasi lemak tuh.. frust betul saya rasa taim tuh.. dari rasa nak makan nasi lemak terus takde rasa nak makan..huhu. 

Kali pertama saya masak saya guna periuk elektrik.. bila cik abang tambah air dan tekan punat tuh tak boleh pulak.. silap saya kot sebab tak bukak dan cek kuantiti air tuh.. kalau taim tengah mengelegak tuh saya cek + tambah air maybe takdelah jadi mentah.. erkk. betul ke boleh buat macam tuh ek ?? takpe lah.. saya belajar..

Tapi nasi lemak yang saya masak hari ahad lepas2 tuh saya tak masak guna periuk elektrik sebab takut jadi macam bulan puasa hari tu.. saya masak guna periuk biasa.. guna gas.. rasa macam mudah sikit.. sebab kita boleh tambah air kalau sukatan air yang kita letak tuh tak mencukupi.. senang nak adjust.. ohya tu pendapat saya lah.. orang baru belajar masak..hihihi. 


Kalau ada yang nak kongi petua @ rezepi @ apa2 je lah amat saya alu2kan.. dapat jugak saya belajar kan.. 



ok last sekali kasi tunjuk lah gambar nih lagi.. buat penyeri entry nih.. ekekeke.



Alhamdulillah.. 





SeputihSalju : ermmm tapi lepas nih kena cuba jugak belajar masak nasi lemak guna periuk elektrik.. biar seimbang.. hehehe.






LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...