Thursday, 12 May 2016

Kakak Nurul dah besar

Pagi tadi saya bersembang dengan cikgu Nurul... saya tanya perkembangan Nurul.. Alhamdulillah Nurul dah banyak berubah... berbeza dengan tahun lepas... sebenarnya saya pun nampak perubahan Nurul... tapi saja saya tanya takut kat sekolah tak sama dengan kat rumah...

Masa umur Nurul 4 tahun pagi2 sebelum pegi sekolah dia akan menangis dulu... jenuh kami pujuk baru Nurul berhenti.. Tapi bila dah umur 5 tahun ni takda dah dengar Nurul menangis pagi2... bila saya kejut ok je bangun...

Tu bab bangun pagi... masa kat sekolah pulak kalau dulu masa umur 4 tahun nak kencing ajak cikgu teman... Tapi sekarang dah pandai pegi sendiri.... makan pun dulu kadang2 nak bersuap... kadang2 tau tapi sekarang bila cikgu tanya Nurul nak cikgu suap tak.. laju je dia ngeleng kepala.. hehehe.

Bab belajar pulak... kalau dulu bagi buku buat sikit lepas tu terus main... takpun bila cikgu bagi buku ada je alasan Nurul bagi... ada sesetengah budak umur 4 tahun asyik ingat main je... ada yang umur 4 tahun tapi dah mau buat keja bila cikgu bagi... kiranya cepat matang sikit.. Perkembangan kanak2 ni tak sama.. ada yang bila cikgu bagi buku diorg nak buat.. ada yang jenis buku2 ni tak minat sangat tapi lebih kepada aktiviti sambil bermain.. belajar melalui bermain.. Budak2 dalam dok main2 pun telinga mendengar je... kadang2 kat sekolah banyak main dekat rumah baru dia keluarkan apa yang cikgu ajar... Nurul nih kategori bermain sambil belajar... buku2 kurang tapi kalau lembaran kerja yang saya print memang excited dia buat.. sekejap je dah siap... Alhamdulillah.. Alhamdulillah.. Alhamdulillah....  anak ibu dah besar... dah pandai berdikari.. eala dah jadi kakak kan... opsttt walaupun dah besar, dah pandai berdikari kadang2 manja tu ada jugak... hehehe.




SeputihSalju : Setiap tahun kanak2 belajar menjadi lebih matang, berdikari... jangan anggap bila sekarang peel macam ni akan2 datang pun peel yang sama... mereka akan belajar dari pengalaman... belajar... belajar... dan terus belajar... insyaAllah... 



SeputihSalju : Isnin aritu Nurul ada bagi kad Hari Ibu dekat saya... Nanti saya tunjukkan dekat blog... (",)







Wednesday, 27 April 2016

Hadiah untuk Cikgu Nurul...

Ini citer tahun lepas... bila tiba hujung tahun kompem saya pening kepala pikir apa nak bagi dekat kanak-kanak & ibu bapa... mulai tahun lepas saya bertambah lagi pening sebab Nurul dah mula sekolah.. kena sediakan hadiah untuk Cikgu Nurul sama... hadiah ni saja je saya bagi sebagai tanda terima kasih sebab mendidik Nurul.. melayan karenah Nurul..hehhe. ehh tapi kan sebenarnya cikgu2 ni tak mengharap pun hadiah2 dari anak murid nih.. cukuplah sekadar ucapan terima kasih...

Kebetulan pulak saya ternampak anak murid saya bawak katalog Avon... bila tanya sapa punya, katanya mummy punya... apa lagi saya pinjam lah sekejap.. kot2 jumpa yang berkenan di hati boleh saya beli untuk di hadiahkan dekat cikgu Nurul... hihi

Dalam banyak2, saya berkenan lah pulak dengan minyak wangi... pikir punya pikir ok jugak bagi minyak wangi... nampak lain sikit... bior setiap kali cikgunya pakai teringat je dekat Nurul.. hahahha. Minyak wangi tu ada offer... beli 2 dapat murah sikit.. harganya tak ingat dah...tapi bawah seratus ringgit... tak kisah lah harga berapa pun selagi dalam kemampuan kita beli aje.. lagipun keikhlasan nak bagi tu yang penting... kan ???

Ini lah rupa minyak wangi yang saya beli untuk cikgu Nurul...hihi




Masa saya tengah balut minyak wangi tu Nurul dok tanya untuk sapa... saya cakap untuk cikgu Nurul.. esok Nurul pegi sekolah bawak dan bagi dekat cikgu.. angguk je dia... Tapi esoknya boleh pulak hadiah tu tertinggal dalam kereta saya... tengahari tu masa nak ambik Nurul saya bawak sekali hadiah tu.. Nurul nampak saya laju je dia berlari, ambik dan terus bagi dekat cikgu.. excited betul dia.. hehehe. 









Tuesday, 26 April 2016

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...