Friday, 6 March 2015

Pesanan seorang ayah..

Isnin lepas saya bawak Nurul pergi Tabika.. Start mula2 sekolah buka Nurul dok cakap nak pergi sekolah.. saya je malas nak bawak lagi.. sebab awal2 sesi persekolahan kebanyakkan kanak2 yang baru masuk "meragam" sikit. Tapi dah hujung2 bulan 1 sampai sekarang alhamdulillah kanak2 nih ok.. pekara biasa yang berlaku bila awal2 tahun..hehheh. Tapi sepanjang tempoh tu ada lah jugak beberapa kali saya bawak Nurul ke sekolah.. tu pun bersebab.. 

ok sambung balik citer tadi, isnin baru2 ni awai Nurul bangun. bersemangat nak pergi sekolah.. Lagipun cukup tidur memang awai lah Nurul bangun.. cer kalau tak cukup tidur, ibu pergi kerja pun Nurul tak sedar..hihi. Waktu nak pergi sekolah tu Nurul bersalam dengan cik abang, saya dengar cik abang pesan dekat Nurul.. "belajar rajin2, dengar cakap cikgu".. Setiap kali kalau Nurul pergi sekolah mesti cik abang pesan macam tuh.. terharu saya dengar..

Walaupun pada hakikatnya Nurul sampai sekolah boleh kira berapa minit dia belajar dan dengar cakap saya dan yang selebihnya banyak main je..alahai anak. Nak marah pun tak boleh sebab tahap umur Nurul nih diorang masih ada rasa nak main2 lagi.. bukan fokus sangat pada pelajaran pun.. Tapi dalam tak fokus tu bila semua budak balik dia main sorang2 dia sebut balik apa saya ajar... tapi dalam sebutan jelas tak jelas.. saya yang mengajar dia saya paham lah.. kalau orang lain mungkin tak berapa paham.. kena dengar betul2 baru leh paham...ekekeke.

Ermm tertiba je teringat ayah kat kampung.. dulu2 ayah selalu pesan macam tuh kat kami adik beradik... tapi tu lah taim tu tak ambik kisah pun... macam tak penting je, ni bila dah besar baru terasa berharganya setiap pesanan ibu dengan ayah tu pada saya dulu...







 

Wednesday, 28 January 2015

Nak gambor pulak...huhu

Alahai.... pening kepala dok pikir permintaan kawan2 group sekolah.. dulu nak gambo sorang2.. ni nak gambo lagi.. nak buat video pulak.. saya nih sejak Nurul Afiqah lahir mana ada bergambor sorang2 dah.. semua bergambo dengan Nurul je.. tak kira lah tengah dukung ke tengah pegang ke.. semua gambor Nurul ada sekali.. jenuh bukak folder lama2 kat laptop... Dok godek satu2 folder kot2 ada gambo yang terselit kat dalam tuh.. ekeke. Sebaik lah jumpa... gambo masa kat Singapore dulu.. hehhee. Ok settle dah.. harap2 takde bantahan yang diterima pasai gambo tuh...muehehe





 erkkk... tertiba teringat.. rasanya saya tak habis lagi citer kenangan kat singapore.. aduhaiii.. hahahha. bagus kan saya.. peram2 sampai terlupa.. ni sebaik dok bukak2 folder lama.. kalau tak sampai sekarang tak ingat nak citer kenangan kat sana.. kehkeh




Friday, 23 January 2015

Kembali menulis

fuhhh.. fuhhhh. tiup2 sikit blog nih kot dah ada sawang... muehehhe.

Saya kembali menulis.... heheh.. Ada yang rindu saya tak?? kalau ada sila komen entry nih..ekekke. gurau je tau.. Ntah lah apa kena dengan mood menulis nih.. dah berminggu2 tak mai.. nak kata takde citer macam ada je... macam ada tuh...huahua. Harap2 lepas nih saya akan terlebih rajin untuk update.. 

erkkk.. tapi kan sepanjang mood menulis tak mai2 nih saya dapat kan rasakan sesuatu.. opsst apa yang saya rasakan tu biar lah saya simpan je ek..ok, sampai sini dulu..



Assalamualaikum...


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...