Friday, 27 March 2015

Erti @ Maksud Surah Al Fatihah


Salah satu video yang rajin saya pasang.. bukan dekat rumah je saya bukak tapi dekat Tabika jugak.. Kanak2 kalau ada selingan video2 macam ni memang bersemangat diorang tengok.. sekejap je diorang boleh hafal.. Ni salah satu teknik menarik minat kanak2 untuk belajar dan kembali fokus bila lama2 dengar cikgu bercakap..hahahha.

Video ni saya ada share kat Fb jugak.. erkk nak tempek sumber dari mana saya dapat tapi malas pulak bukak Fb.. adehhh. Harap2 Hamba Allah yang buat + upload video nih mintak halal ye saya ambik.. Lagipun dapat jugak tambah "saham" kat sana nanti.. Terima Kasih.

video







Thursday, 26 March 2015

Rajin tak saya..???

Rajin ada makna...hahahha. 2 hari sudah @ hari selasa baru ni kanak2 tabika pakat tolong Pembantu saya siram pokok bunga.. wahhh kemain seronok diorang bila dapat tolong.. habis semua pokok diorang siram.. dari sekecik2 pokok bunga sampailah sebesar2 pokok.. hehheh. Ohya saja nak bagitau, tabika saya kawasan kampung so memang keliling tu penuh pokok je.. hehehe. 

Start dari hari tu tiap2 hari masuk hari ni dah 3 hari Nurul ambik tugas siram pokok bunga... ermm sambil siram sambil main air.. panjang akai... Tapi ibu dah makan garam dulu anak oiii.. saja ibu diamkan aje.. bagus jugak Nurul tolong.. dapatlah ringan kan tugas pembantu ibu tuh...ekekeke.



 Ada geng siram pokok sama2..muehehe.


 Hahhaha.. Ni terlebih rajin dah sampai tiang papan gelungsur tu pun Nurul nak siram.. Nurul.. Nurul.. (",)

 Opstt ada ke yang tanya kenapa Nurul tak pakai baju sukan Tabika..?? sebabnya baju dia basah, berpeluh.. sakan sangat main.. saya tukarkan baju lain.. alih2 dia " rajin " siram pokok bunga pulak.. dah ibu kena tukar baju lain lagi.. adehh. erkkk nak bagitau jugak, aktiviti menyiram tu Nurul buat dalam pukul 1 tengahari.. orang siram pokok waktu pagi dia siram waktu tengahari.. ekekke.









Friday, 20 March 2015

Lukisan Nurul... (^_^)

Bijak betul budak nih.. ermm sapa lagi kalau bukan Nurul Afiqah.. cinta hati ibu dengan ayah..hehe. Khamis minggu lepas saya ada mesyuarat dekat pejabat.. Kebetulan Kak Yana a.k.a pengasuh Nurul tak dapat jaga.. so saya bawak je lah Nurul ke pejabat.. opstt saya dah mintak izin tau bawak anak ke pejabat.. lagipun mesyuarat tu mengejut je.. mana sempat nak cari pengasuh lain.. Alhamdulillah pegawai saya tu boleh tolak ansur., janji anak tak ganggu ibu mesyuarat udah lah..hehehe

Ok... waktu mesyuarat tu saya bagi Nurul buku.. konon2 biar dia ralit buat kerja.. tapi bukan dia nak.. buku kerja ibu jugak yang dia nak.. jom kita tengok apa Nurul buat bila dapat buku kerja ibu.... jeng.. jeng.. jeng..








Tadaaaa......




Ni lah hasil seni Nurul Afiqah.. pandai betul dia lukis.. serius saya tak pernah ajar Nurul melukis2 nih.. mewarna gambar tu ada lah jugak.. Tapi 5 minit je dia duduk mewarna dengan saya selebihnya main... Jap2 nak bagitau yang lukisan kat atas tu saya tak tengok pun Nurul buat.. saya tau pun sebab Nurul tunjuk kat saya.. bila tanya tu siapa?? Nurul jawab orang...hehehe.

Tang mata, mulut, bentuk muka dah ada rupa dah.. kalau letak tangan + kaki memang sebijik macam orang..ehehe. Haaa kalau ada yang perasan gambar sebelah kanan tu berconteng kan.. taim tu saya tengah tengok Nurul lukis.. eala masa dia lukis "orang tu" saya tak tengok, konon2 dapat lah tengok dengan mata sendiri Nurul melukis, alih2 dia perasan tau.. ermmm terus dia conteng2.. agaknya takde privasi kot bila kita tengok2 dia..hahah. Gambar yang atas tu pulak saya curi2 tengok jugak ermmm tapi sama jugak dia perasan.. dah sekerat jalan je dia lukis.. isk2.. kalau tak, boleh jugak tengok hasilnya kan... apa2 pun Ibu bangga dengan kamu Nurul Afiqah.. (",)

 





LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...