Wednesday, 20 August 2014

Semoga berjaya anak muridku..

Berdebar2 mengalahkan kanak2 yang nak bertanding esok hari pulak.. hehehe. Esok ada pertandingan Hari Potensi Kanak2 Tabika KEMAS Peringkat Zon 1 dekat Sungkai, Perak.. Minggu lepas pertandingan untuk daerah punya.. Alhamdulillah rezeki kanak2 nih.. menang.. kena lawan untuk peringkat Zon pulak.. Kalau berjaya baru lah ke peringat Negeri dan Kebangsaan.. Banyak step diorang kena tempuh.. al maklumlah nak pilih yang terbaik dari yang terbaik.. Apa2 pun Cikgu doakan kamu semua dapat buat yang terbaik dan semuanya berjalan dengan lancar.. Amin..


 Profail Nasyid

Siap sedia untuk berperang... muahahaha.. Kotak ajaib.. serba serbi ada.. senang letak satu tempat.. nanti takde lah tertinggal.. dok gitu ??? ehehe






SeputihSalju : Cikgu kena jaga bahagian muzik.. uwaa.. tak dapat tengok secara live lagi.. sobsob..

SeputihSalju : Kawan2 doakan anak murid saya berjaya ye.. Amin..





Terima Kasih (^_^)




Monday, 18 August 2014

Peel terbaru Nurul.. (",)

Peel terbaru Nurul sejak balik dari kampung.. setiap kali kalau nak baring @ menyusu atas tikar nih mesti Nurul akan ambik bantal.. bukan sebijik tapi berbijik2 selagi ada dalam bilik utama.. di susun2 bantal tuh keliling tikar.. tak cukup bantal selimut pun jadi.. pendek kata apa yang ada dekat keliling Nurul.. Adoii. Nurul... Nurul.. ( dalam hati dok cakap macam saya kecik2 dulu je.. hehehe )


Masa Nurul mula2 buat macam gambar atas tuh sebelah petang tau.. Malamnya saya sembang dengan cik abang pasal peel Nurul.. Saya bagi tahu saya dulu selalu buat macam tuh.. tapi bukan di umur Nurul lah, kalau tak silap saya, umur saya 9 @ 10 tahun.. sekali cik abang cakap dia pun pernah buat macam tuh.. hihihi.. haaa.. pecah dah rahsia.. kikiki.. Opstt, elok lah 3 beranak peel macam tuh.. hahaha..
 
Saya dulu suka buat macam tuh bukan apa.. bila letak je bantal keliling saya, saya rasa macam selamat je.. sebab ada penghadang.. ekekeke.. tapi saya just guna bantal.. ni Nurul terlebih advance pulak.. habis semua di gunanya.. tak cukup bantal dengan selimut pun jalan.. muahahaha.









 

Friday, 15 August 2014

Menu kami di pagi Ahad (^_^)

Ini citer ahad minggu lepas.. erkk bukan ahad tapi sabtu.. lepas maghrib kami 3 beranak keluar pergi beli barang dapur.. kat mana lagi kalau bukan Tf.. pelangan tetap.. hahaha. Dalam perjalanan tuh hati saya ni dok cakap2.. nak bagitahu ke tak cik abang niat saya tuh.. tapi mulut nih pulak laju je sebut.. saya bagitahu nak buat Nasi Lemak.. adehh.. yang tak tahan tu siap kena gelak.. sakan pulak tuh gelaknya.. adoiii, orang baru berkobar2.. sekali kena gelak.. isk2.. Tapi semangat saya tak padam pun.. tetap jugak nak buat.. hehehe.

" Saya siap cakap lepas subuh terus saya masak.. Nanti Abang bangun pagi tuh dah terbau nasi lemak saya yang menyelerakan.." Hahaha.. Punya kuat angan2 tuh.. ekekeke.. Tapi Cik Abang nih suka psiko saya.. siap cakap tak payah buat, takyah susah2... abang beli je dekat kedai.. Nak berapa..??  wahhh gitu pulak.. tapi takdenya saya termakan.. hihihi.


Agak2 jadi tak saya buat Nasi Lemak ?? ok kita sambung balik.. eheheh

Pagi ahad tuh lepas subuh boleh pulak saya tertidur.. sedar2 je terus mulakan misi memasak nasi lemak.. tapi tak dan siap pun.. cik abang bangun sebelum saya habis masak.. uwaaaa.. tak jadi lah nak suprise. tapi kena perli ada lah.. ermmm sedapnya bau nasi lemakk... 2 @ 3 kali ulang ayat tuh.. " sebab saya cakap bila abang bangun dah terbau nasi lemak saya.. so bila bangun takde kompem lah kena perli.." uwaaa.. tak suka tau bila kena perli macam tuh.

Bila dah kena perli harus lah tunjuk yang kita A kan.. hihihi. Misi memasak di teruskan.. dan ini lah hasilnya..

Jadi lah.. ekekeke.



Alhamdulillah.. Rezeki kami 3 beranak.. (^_^)





LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...