Thursday 19 June 2014

Putu Cawan yang Sedappp... !!!

Alhamdulillah rezeki.. semalam jiran sebelah Tabika saya bagi kami rasa kuih putu cawan yang dia buat.. sedap tau.. Dah lama saya tak makan putu cawan..  bila dah lama tak makan, sekali dapat makan macam tak cukup lah pulak.. hahahaha.

Masa dekat Tabika saya makan seketul je.. selebihnya saya bawak balik.. bagi Nurul, tapi Nurul makan separuh je.. Bila Cik Abang balik habis 3 ketul kena ngap.. Hurmmm, rupa-rupanya Cik Abang pun suka jugak makan.. sebaik seketul yang last tu saya cakap saya nak.. kalau tak cakap kompem licin Cik Abang makan.. hihihi. Nak mintak resepi lah buat putu cawan.. Bila cuti boleh jugak buat, makan taim minum petang + makan pulak panas-panas.. Ya Allah sedapnya....heheheh. (",)

Tiba-tiba pulak teringat, dulu masa saya duduk dekat Kuala Kangsar saya suka beli putu piring dekat sorang makcik nih.. Putu dia memang mabelas tau.. Kalau lambat beli alamatnya habis lah..  Ohya Makcik nih berniaga dekat Lembah Kuala Kangsar..  Lepas nih kalau balik, kompem ajak Cik Abang singgah.. Tuan blog teringin nak makan putu piring lah pulak.. ekekeke.



 Saja tayang.. ada ke yang terliur ?? hehehe.






SeputihSalju : Putu Piring dan Putu cawan sama ke ek ??




7 comments:

Tie HT said...

ada lagi
putu buluh
putu mayam
rasa macam nak lebih kurang
akak suka putu pandan :)

jamilahamzah said...

putu piring nipis jer karimah.. yg mcm ni k.ja x pernah mkn lg..

Tie HT said...

putu pandan tu dia bubuh air perahan daun pandan kot..warna dia hijau2..akak makn masa kat tg.karang dulu :)

Nieyla Nadia said...

Follow sini jugak! :)
nieyl mmg xpenah makan pun..hehe

Kakzakie Purvit said...

Putu piring kalau tempat kakak warna kuning. Tapi putu cawan ni kakak tak pernah tahu. Kalau putu bamboo kakak tahulah yg cylinder panjang sejengkal...

QasehnyaRania said...

putu mayam, putu piring, putu buluh pernah makan
putu cawan pestime dgr

kat kuala, dlm food court kat lembah tu ke?

Unknown said...

Salam...setengah ade yg memanggil putu cawan dan ada juga yg memanggil putu perak. Kuih tradisi warisan negeri perak, di kl x ramai yg mengusahakn nya tp msh ade...pd mereka yg ingin mencuba nya blh dapatkn di subang bestari dan tapak pasar tani kg.melayu subang pd setiap sabtu dan ahad...blh juga hubungi 012-2789760.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...