Wednesday, 18 June 2014

Aktiviti main pasir yang menyeronokkan (",)

Selain mandi laut, aktiviti main pasir mesti aktiviti wajib yang kita @ kanak-kanak suka buat kan.. tengok je lah gambar Nurul dekat bawah nih.. kusyuk betul Nurul main.. macam tak pernah jumpa pasir je.. hehehe. Bukan Nurul sorang je, Ayah Nurul pun boleh tahan jugak tau.. hahahha.



Jom kita layan gambar-gambar Nurul dulu.. (^_^)




Gambar yang nih baru nampak Nurul tengok kamera..comel pulak bila tengok Nurul macam tuh.. opstt bukan Nurul je tapi semua kanak-kanak comel kan... (",)



Bab-bab main semua kanak-kanak suka kan.. Tambah-tambah main pasir.. ada bagusnya kanak-kanak nih main pasir tau.. Di antaranya ialah kanak-kanak nih dapat menggerakkan motor-motor halus, belajar meneroka, belajar berinteraksi, belajar berimaginasi... so kalau anak kita nak main pasir jangan di halang ye.. jangan takut anak-anak kita comot.. comot tuh boleh di basuh.. kalau kita asyik halang je lama-lama anak-anak nih terasa terasing.. semua benda nak buat tak boleh.. takut lama-lama diorang memberontak.. kita sebagai ibu bapa menjadi pemerhati dan penasihat kepada anak-anak kita.. ( saling ingat mengingati..)





SeputihSalju : Saya baru bergelar ibu, pengalaman pun tak seberapa.. banyak lagi pekara yang perlu dipelajari.. apa yang saya tahu saya kongsi.. sharing is caring kan (^_^)






1 comment:

Tihara said...

seronoknya dia main pasir
budak2 memang suka pantai
cuma kita kena kawal lebih sket :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...