Thursday, 29 September 2011

Pengalaman yang tak boleh di lupakan

Malam tadi saya dapat mesej dari penyelia.. Penyelia mintak saya dan beberapa guru tabika pergi mesyuarat dekat Teluk Intan.. Bila dapat tahu tu saya dah susah hati dah.. Eala macam mana saya nak pergi pejabat.. Sebelum ni kalau ada mesyuarat saya selalu tumpang kawan.. Tapi kawan yang biasa saya tumpang tu tak pergi plak esok.. aduh.. 

Saya pun cerita la dekat cik abang... Mula2 cik abang kata boleh tolong hantarkan tapi saya kena keluar awal la.. Saya plak tak berani nak keluar awal... Takut tiba2 ada pengawai dari Negeri datang tanya guru tapi guru takda... Satu masalah plak nak menjawab dengan penyelia nanti... 

Saya pun ambil keputusan pergi sendiri jer la... Saya ni dah la tak reti bawak kereta, lesen plak takda.. So bila jadi macam ni mula la kelam kabut.. Saya cuma tahu bawak motor jer.. Pagi2 waktu sampai kelas saya terus telefon kawan2 yang sama2 pergi mesyuarat tu... Kot2 ada yang bawak kereta.. Tapi kawan2 takda plak yang bawak kereta.. Semua naik motor jer... Saya pun bagitahu la nak pergi sekali.. Kiranya kami konvoi ramai2 la... 

Mula2 saya bawak motor ok jer... Jalan pun taim tu tak sibuk sangat.. Tak banyak kereta dan lori.. Dalam sedap2 bawak tu tiba2 saya rasa lain macam jer.. Motor saya mengelewang .. Sekejap ke tengah dan sekejap ke tepi... Makin lama makin teruk plak.. Saya dah tak sedap hati dah... Saya pun ambik keputusan behenti sekejap.. Nak tengok la apa masalahnya.... Bila tengok jer, saya nampak tayar motor saya dah kempis... Mula la saya panik.. Eala 1st time jadi camni.. 

Saya cuma teringat nak telefon cik abang jer... Telefon cik abang konon2 nak mengadulah..  Nak mintak tolong... Tapi cik abang bagitahu dia kena pergi Ipoh... Kena hantar barang.... Saya pun tanya la cik abang kot2 cik abang tahu kat mana kedai motor yang terdekat..  Cik abang bagitahu dekat depan ada kedai motor tapi saya terpaksa naik la motor.. Takkan nak tolak plak... Bayangkan la saya naik motor tayar yang dah kempis... Kecut perut tain bawak motor tu.. 

Alhamdulillah sebaik la betul ada kedai motor.. Saya pun suruh la tauke tu tengokkan kejap.. Tauke tu bagitahu tayar pecah.. Kena tukar yang baru... Saya tanya tauke tu lama ker kalau nak tukar tayar tu.. Tauke tu bagitahu 15 minit jer... Dalam hati saya cakap lamanya.. Saya dah la nak cepat pergi menyuarat.. Isk.. Geram betul la.. Taim ni la plak motor ni nak buat hal.. So saya ambik keputusan ambil motor lepas habis menyuarat...

Lama jugak menyuarat... Dekat pukul 2 petang baru habis mensyuarat tu.. Saya sampai dekat kedai motor tu pukul 3 petang.. Tauke tu bagitahu tayar dalam tu pecah.. Tayar tu belipat2.. Saya tak berapa paham sangat sebenarnya tapi malas nak tanya dah.. Tambah plak badan tengah letih... Lepas bayar tu saya pun terus pulang ke rumah.. Saya sampai dekat rumah tepat pukul 4.. Tak masuk rumah pun.. Terus ambil Nurul.. Rindu giler kat Nurul.. Bila tengok jer Nurul hilang perasaan penat ni...  

4 comments:

IntaNBerliaN said...

alahaii kesian betoi la... tensen kan..

p/s : baru tahu rupanya selama ni karimah naik moto xda lesen.. nanti kak ina nak g report dkt polis... muahhaha

KaRiMaH said...

eh? pembetulan ye... saya ada lesen la... tapi lesen motor jer.. lesen kereta takda lagi...

IntaNBerliaN said...

alamakk k.ina dh tsalah phm.. jgn mara aaa.. hihii

KaRiMaH said...

x marah la.. xpa..hihihi

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...