Wednesday, 7 September 2011

nurul dah boleh meniarap

alhamdulillah....nurul dah boleh meniarap, nurul dah boleh meniarap pada hari kami sekeluarga buat kenduri aqiqah nurul...petang hari kenduri tu saya letak nurul atas katil, sambil2 tu saya tolong la kakak basuh n kemas2 dapur..eala baru lepas kenduri so banyak la keje nak watnya...dok kusyuk kemas2 tu, saya tergerak hati nak tengok nurul...sekali tengok nurul dok mengiring2 n nak meniarap...saya pun apalagi datang la dekat nurul n tengok jer gelagat nurul....selalu nurul mengiring2 jer n tak sangka plak petang tu dia nak meniarap..yang bestnya nurul siap boleh betulkan tangan yang tersepit lagi...hihihi. saya pun apalagi panggil la cik abang suruh tengok nurul...tapi nurul meniarap sekali jer waktu kat sg. siput....tak sempat nak tunjuk kat opah n atuk dia...:-). 
esoknya kami sekeluarga balik p.buntar...mula2 sampai sana pun nurul tak tunjuk perkembangan nak meniarap...saya mula terfikir balik, maybe tilam nurul tak stabil kot, tinggi sebelah ke tu yang nurul boleh meniarap tu....petang sabtu tu kami semua tak layan pun nurul..semua buat hal sendiri..saya taim tu dok berblog, cik abang plak kusyuk tengok tv...tiba2 cik abang panggil saya n bagitau nurul dah boleh meniarap...saya tengok memang betul nurul dah meniarap n sedang berusaha melepaskan tangannya tapi tak berjaya...mula2 saya biarkan jer, eala kata orang bila anak nak buat sesuatu jangan tolong, nanti bila dah besar anak tu selalu mintak bantuan kita n taknak berusaha sendiri...tapi lama2 nurul mula menangis..kesian plak tengok nurul saya pun tolong la betulkan tangannya...lepas pada hari tu, nurul rajin betul nak meniarap, pantang letak mesti nak meniarap...kadang2 dalam tido pun nak meniarap...hihiih, tapi risau jugak takut tertutup hidung n takleh bernafas plak...harap2 tak jadi camtu la...

tadaaaa......

video

6 comments:

IntaNBerliaN said...

bagus3.. baby girl mmg cpt pun.. rajin berusaha.. nanti cpt2 jln tau nurul...

alisha 10 bulan stengah dah boleh jln.. so, kalu nurul pun sama.. lg 7 bulan la...

cpt2 bsar n bjalan tau nurul.. kak alisha tak sabar nak ajak main ni.. hihii

KaRiMaH said...

hihihi..nurul pun x sbr dah nak main gn kak alisha...kiranya cpt jgk alisha bjln ye...setngh budak2 setahun lebih baru boleh jln..

IntaNBerliaN said...

idlan pun cpt jugak blh jalan.. idlan blh jln ms 11 bln stengah.. kiranya tak sampai stahun jugak la..

alisha skrg ni, pergi shopping cmplex blagak nalk jln sendiri... hihii

KaRiMaH said...

eaker??kiranya beza sebulan ye..ok la cmtu, skrg ni senang dah boleh bjalan..nk bwk g mna2 takyah dukung dah..

IntaNBerliaN said...

a'aa umo je yg bza sbulan tp time pndai jln tu kira sama jugak.. sbb ms idlan umo 11 bulan stgah, alisha br 10 bln stgah.. hihii

xsbar nk tunggu nurul plak blh jln.. hihii.. harap nurul cptlah jln, sbb ank membe k.ina, dia lahir awai shari je dr alisha.. dia pandai meniarap umo 3 bulan tp smpai skrg xleh jln lg..

KaRiMaH said...

eaker??tu yang risau..tkt meniarap cpt pastu lmbt plak nk merangkak n berjalan..hrp2 x..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...