Wednesday, 8 January 2014

Pernah ke jumpa situasi macam nih ???



Waktu bukak FB saya terpandang kawan post benda nih... Erkkk ada ke yang pernah kena situasi macam nih?? dari pengalaman saya yang beberapa kali naik tak pernah jumpa situasi macam nih.. tak kira lah dekat ibu2 yang mengandung, orang2 tua atau yang memegang anak kecil.. Rasanya kita semua semakin hari semakin prihatin dengan orang2 di sekeliling kita.. 

Saya jugak nak kongsi 2 pengalaman saya menaiki train iaitu waktu saya di Singapura.. kami naik untuk ke Changi Airport.. Konon2 nak merasa la naik train negara luar..ekekekek. Naik2 je terus ada sorang pompuan cina bangun dan bagi saya duduk.. kebetulan taim tu saya tengah pegang Nurul.. Cik Abang pulak ditugaskan menggalas bag.. Serius, saya penat sangat2 dukung Nurul + berjalan untuk sampai ke stesen train tuh.. bila orang dah bagi, saya duduk je lah..hikhik. 

Mula2 saya ingatkan dekat je, rupa2nya jauh tau kami kena berjalan... dah sampai separuh jalan, saya cakap nak naik teksi.. tak larat dah, tapi Cik Abang bagi semangat cakap dah dekat nak sampai.. ececcehh macam tau2 je.. Opstt, bila dekat negara orang kena ringan2 kan mulut bertanya.. kalu tak sesat la jawabnya.. eh bukan dekat negara orang je tapi dekat mana2 lah...hihhihi. so saya gagahkan diri teruskan perjalanan dan Akhirnya.....



erkkk takyah teruskan la ye.. kasi tunjuk gambar je lah...muahahaha.

Ok ni kisah yang kedua pulak... taim ni kami 1 kelas g beli barang2.. nak naik keta takut jem plak, so kita gunakan lah kemudahan yang diberikan... tak gitu?? masa nak balik tu paham2 je lah.. pergi 1 beg, balik berbag2..hahhaha. So ada lah sorang tu dengan baik hati bagi saya duduk.. tengok.. bukan saja pada orang2 yang memerlukan tapi pada yang bawak barang2 banyak pun di bagi jugak.. tapi saya tak duduk pun tau.. masih kuat lagi + bagi pada yang memerlukan.. (",)





SeputihSalju : moga sikap macam nih akan berkekalan dan menjadi contoh kepada anak2 kecil kita... (^_^)

SeputihSalju : ntah lah ada kaitan ke tak story saya nih... hentam je lah..hahhahha





2 comments:

Nao Mei said...

Kekadang kita manusia nie...malu satu fakta...malu nak buat kebaikan....tapi tak malu bila buat tak baik kan..pelik-pelik...
Apasalah kita menolong setakat termampu kan...hihi...
Budi bahasa budaya kita...:)

singgah malam

Mama Idlan Irsyad said...

erm, x pastila plak.. tp benda2 mcm ni ada jer..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...