Thursday, 9 January 2014

Ketentuaan Ilahi




Betul tu... soalan yang sangat-sangat sensitif kan bagi mereka yang sudah berkahwin tapi belum dikurniakan rezeki menimang cahaya mata dan juga bagi mereka yang belum berkahwin.... hurmmm.. tiba-tiba teringat kisah lalu... sebelum mengandungkan Nurul saya kosong selama 8 bulan.. ala.. baru 8 bulan.. singkat je.. Itu kata sesetengah orang, tapi tidak pada saya... 8 bulan tu saya rasa lama sangat-sangat.. dan soalan yang dekat atas itu lah yang kerap ditanya dekat saya.. 

" Pada saya, kalau kawan-kawan yang bertanya, kita boleh kawal lagi tapi bila orang yang rapat dengan kita.. maksud saya sedara mara yang bertanya... mula lah terasa hati.. terasa diri tak lengkap.. tambah-tambah pula ada juga sepupu-sepupu yang dah ada " isi " tapi kita belum lagi.... "

Pada kawan-kawan yang berada dalam situasi macam ini, banyakkan bersabar.. Teruskan berusaha dan berdoa... InsyaAllah ada rezeki kita.. cuma lambat sikit berbanding yang kahwin terus lekat.. 

Pada yang suka bertanya soalan macam dekat atas tuh, lepas nih berhenti lah bertanya... cuba kita yang berada dalam situasi macam dekat atas tuh.. kalau pun bukan kita tapi ahli keluarga kita dan ada yang bertanya soalan macam tuh.. apa perasaan kita?? Fikir2kan lah...







SeputihSalju : Berusaha, Berdoa dan Bertawakal...









 

3 comments:

Nao Mei said...

kalau orang bertanya cik akak soal tu...memang kena sangat soalannya...jangan haraplah cik akak tak bagi ceramah...biar dia tahu gak kan..hihi..

Nur Atinza said...

salam kenal...

Linda said...

follow sini ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...