Monday 20 January 2014

Kisah biji getah

Mesti ramai yang pelik kenapa saya letak tajuk macam itu kan ??? Masa dekat kampung haritu saya terjumpa biji getah.. saya ambik simpan.. bila tengok biji getah nih teringat zaman kecik-kecik dulu.. belakang rumah saya ada pokok getah... bila dah ada pokok mesti lah ada buahnya.. (^_^)

Saya dengan kakak saya suka kutip biji getah.. buat main congkak..hehehe. Tapi saya main asyik kalah je.. boleh bilang berapa kali je menang...muahahha. Dulu tak mampu beli papan congkak, so kami korek tanah untuk dijadikan papan congkak.. hahahah. kreatif tak?ekekeke. Bila dah bosan main congkak, kami main pulak batu seremban.. biji getah menggantikan batu..hihihi. Permainan zaman dulu-dulu.. agak-agak lah kanak-kanak zaman sekarang nih tahu tak permainan kita dulu-dulu ye?? Harap-harap permainan nih tak luput kan..










SeputihSalju : tertiba rindu zaman kecik-kecik dulu..





3 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam.Sama la ngan k.atie main congkak guna bijik getah..tp skrg bdk2 main congkak guna biji guli :)

Unknown said...

permainan dulu2 semakin dilupakan oleh generasi skrg huhuu

Cik Rose said...

Ros tak berkesempatan mengenali biji getah.. tapi, mak Ros selalu cerita.. bial dengar cerita mak, seronok je rasa..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...