Thursday, 7 February 2013

Ibu. Nurul nak belajar lah...!!!

Tadi saya tolong lah tolak basikal Nurul.. Nak kayuh sendiri kaki tak sampai lagi.. So saya la kena tolakkan.. Dah habis pusing2 ruang tamu.. pusing dalam bilik plak.. Tiba2 tengah sedap2 Nurul naik basikal saya berhenti tolak.. Duduk kejap, penat...muahaha.. Pastu Nurul pun duduk jugak dekat saya..

 Kebetulan dekat situ ada buku bergambar... dia pun ambik la pegang.. Saya buat2 tak nampak je Nurul ambik buku dia.. padahal nampak..ehehhe. Sekali Nurul panggil, saya saja buat2 tak dengar.. nak tengok reaksi dia.. Kali kedua panggil saya tetap jugak buat2 tak dengar.. Dah masuk kali ketiga, bukan setakat panggil tapi siap goyang2 lagi tangan saya.. bila saya pandang, laju je tangan Nurul tunjuk buku pastu mulut tu bercakap2.. Ooo.. patut lah, nak belajar rupanya anak ibu nih.. (^_^). Bagus betul budak kecik ni..hihiih. sambil2 selak tu saya ajar la Nurul.. Ala perkataan yang simple2 je yang sesuai dengan kanak2.. (",)







Alhamdulillah, walaupun saya kenalkan buku dengan Nurul lewat tapi Nurul takde lah tak minat buku.. pantang jumpa buku adalah.. semua nak selak.. kadang2 buku saya pun habis Nurul baca.. Macam paham je.. hihihi.. Takpa sekarang tak paham tapi lama2 mesti paham kan... (^_^)






Delete

3 comments:

Fieda said...

pandai nurul..nak jgk nurul tgk buku..airis pantang tgk buku nak koyak je hehe

Kakzakie said...

Mama dengki ye Nurul panggil banyak kali baru nak layan. Meh sini dgn auntie:)

Budak biasa cepat tangkap kalau kita rajin melayan..

ros_reeza said...

tak ape, masih belum terlewat.. Tengok tu, dah rajin dah membelek buku.. nanti mesti dia suka, dan minta tolong belikan :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...