Monday 21 January 2013

Tengah main pun boleh tertido...hehhe

Hari ni saya ambik Nurul lewat sikit dari biasa... sibuk siapkan ringkasan mengajar + kemas tabika.. selalunya saya ambik Nurul pukul 2 petang... sampai2 rumah pengasuh tengok Nurul rancak main.. Seronok sangat... Eala kat sana ada ramai kawan... 

Alhamdulillah saya dapat pengasuh yang baik... tak berkira dari semua segi..  Anak2 Kak Yana pun suka layan Nurul,  kadang2 belah petang bawak Nurul jalan2.. main2 dengan Nurul... Dapatlah cepat sikit saya siap masak..hehehe. 

Bukan apa, kalau ada Nurul sekejap2 saya pergi dapur, sekejap2 plak saya ke depan jenguk Nurul.. Takut lah Nurul buat apa2.. mintak jauh semua tuh... erkkk terlupa nak bagitahu, saya panggil pengasuh Nurul Kak Yana.. (",)

Panjang lebar plak bercerita...kikiki, berbalik pada cerita tadi... Waktu saya ambik Nurul, Kak Yana bagitahu Nurul belum tido lagi.. seronok main... Saya pun tak kisah lah... Selalunya pun Nurul sampai2 rumah tak terus tido... Nurul akan main2 dulu mainan dia.. sambil2 tu saya ajarlah sikit nombor @ abc.. 

Kadang2 tu Nurul sampai tak tido langsung belah petang... leka sangat main. Tengah2 Nurul main tu saya pergi ke dapur.. Nak suaplah nasi dekat Nurul.. Nasi dari tabika.. ada lebih sikit.. daripada buang baik saya bawak balik...hehehe. Rezeki Nurul, tapi kadang2 ibu pun tumpang sekaki...hihihi. Sekali saya pergi ke depan tengok Nurul dah tertido.... patutlah senyap je, rupanya dah tido.. isk2, penat sangat main sampai tertido Nurul....hehehhe. Bila tengok Nurul tido sayu je hati ni dan bertambah2 sayang saya dekat Nurul...



SeputihSalju :Nurul tertido atas lantai.. kesian saya tengok, saya alihkan Nurul dekat atas tilam... bagi selesa sikit.. (^_^)


3 comments:

QA's ~ mamapapa said...

tido kepenatan ye,nurul...nurul dh boring sikit tu..bila nk dpt adik?ehehehe!!!

QasehnyaRania said...

tengah tido ye :D

salam maulidul rasul :D

IntaNBerliaN said...

letih betoi gayanya ni,...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...