Thursday, 17 May 2012

Kadang2 apa yang kita rancang tak semestinya kita dapat......

Dulu saya tak pernah terpikir pun nak jadi Cikgu... Walaupun hanya Cikgu Tabika.... Saya dulu rancang nak jadi suri rumah sepenuh masa macam mak saya... Bukan apa rasa macam seronok jer jadi suri rumah.. dapat masak, jaga anak... kiranya keluarga terurus lah... TAPI bukan bermakna kalau kita bekerja rumah tak terurus ye... janji kita pandai bahagikan masa.... (",) 

Kalau pagi2 sebelum pergi sekolah mak mesti sediakan sarapan.... siap bawak bekal lagi.. bila balik, atas meja dah ada makanan tengahari... Sambil2 makan tu saya akan citer pekara2 yang berlaku dekat sekolah... tak kisah la citer best ke tak.... Actually saya rapat + manja dengan mak saya...anak bongsu la katakan..kehkeh..pssttt... nak citer nih, dulu taim kawan dengan cik abang, mak sayalah orang pertama yang tahu... mak tak marah pun, janji pandai jaga diri.... 

Tapi tu lah.. kita ni rancang jer.... kadang2 apa yang kita rancang tak semestinya kita dapat kan.... mula2 saya just suker2 isi borang kejer Cikgu Tabika KEMAS nih... tak sangka plak di panggil untuk temuduga dan tak lama lepas tuh dapat surat kursus 6 bulan dekat Melaka.... taim tuh saya pikir dari tak buat apa, baik pergi.... lagipun tak lama just 6 bulan jer.... 

Mengajar kanak2 nih seronok sebenarnya... macam2 karenah kita jumpa... ada yang manja, ada yang kuat menangis.. ada tuh kuat merajuk... opss macam kena jer dengan cikgunya....hahhahah. part paling best tuh bila kanak2 nih puji.. perghhhh rasa bangga giler....hahhaha..;p. ealah kanak2 nih kan tak pandai menipu so bila puji tuh rasa ikhlas jer..... muehehhehe.



SeputihSalju : tak kisah lah kita suri rumah or bekerja... yang penting kita pandai bahagikan masa untuk keluarga kita..... kat mana ada kemahuan di situ ada jalan.... Tak gitu?? (^_^)

9 comments:

IntaNBerliaN said...

kak ina plak dulu, xpnh tepikir akn jd suri rumah, mmg nak keje.. sekali pas kawen, Tuhan takdirkan tak keje.. jd HOME MINISTER..hihii

tp kalu skrg ni org suh kak ina keje.. kak ina xnak sbb duk umah lg best.. 24 jam jaga anak.. dr xpandai msk, jd pandai msk.. urus mkn suami.. lunch suami balik.. xpelu risau mkn minum or sakit dmam ank.. sbb kita yg akn jg dorg bkn pengasuh.. leh ikat perut hubby n mcm2 lg lah... kesimpulannya sgt best duk umah.. rasa mcm is3 mithali gitu... muahahahahaaaa

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam...duduk ngan mak sekali ker?Bestnya dapat bermanja-manja lagik..:D

Tihara said...

Alhamdulillah ada dua krja dlm satu masa tu..moga murah rezki kawan2 bloger :)

Jaa said...

betul tu...

MamaEma said...

a'ah betul tu..kita cuma merancang

Masya said...

yupss.. betul tu.. yg penting kita pandai bahagikan masa...

fieda said...

ooo..cikgu rupanya...
selamat petang cikgu...(versi upin ipin)

anisalya said...

mungkin jugak akan jadik cikgu tadika suatu hari nanti. mmg seronok jdk housewife sbb anak2 dpn mata. tp yg tak seronoknya dgr org ckp belakang psl ada pelajaran tp tak nak kerja. aiseh... mmg susah nak puaskan hati org.

QasehnyaRania said...

syukur alhamdulillah.xlist terpilih utk bekerja di taska

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...