Wednesday 22 October 2014

Takkan lupa sampai bila2...


 kemalangan dengan van..

Awal tahun nih saya kena.. taim nih saya dengan cikgu 1 kelas dengan saya nak pergi pejabat.. dalam perjalanan tuh saya dari jauh dah nampak dah orang nih bagi signal nak cross.. saya pelan kan kereta.. tapi dia tak jugak lalu.. saya pikir takpe lah dia tunggu saya lepas dulu kot.. ntah macam mana dah dekat boleh pulak dia lalu.. saya pulak rasa macam dah tekan brek tapi boleh kena jugak.. adehhh.. sebaik lah kena sikit je..

Kebetulan ada peronda polis tengah buat rondaan. diorang berhenti dekat kami.. saya memang blur + terkejut taim tuh.. pegawai polis tuh suh saya tulis no plat van dan warna van tuh.. takut orang yang langgar kereta saya main lari je.. Pegawai polis tuh bagitau mana boleh cross ke kanan jalan tuh.. (kanan bagi pemandu van tuh). Diorang bagitau jugak tak boleh nak tolong saya lebih2 kecuali kalau saya buat report dulu.. takpe lah.. lepas pegawai polis tuh pergi saya pikir tepon cik abang je.. kali pertama kol berangkat tapi tengah2 bagitau pasal apa yang jadi dekat saya boleh pulak terputus.. pastu saya kol lagi.. 2, 3 kali jugak kol tapi tak angkat.. haaihhh cuak dah.. orang yang langgar tuh pulak dah bawak bos dia dengan dengan sorang lagi kawan dia.. semuanya 3 orang.. saya pulak 2 orang dengan cikgu 1 kelas saya tuh.. perempuan pulak tuh.. diorang dok tengok2 kereta saya.. sebaik lah tak lama lepas tuh cik abang sampai.. patut lah kol tak angkat rupanya atas motor.. dok pecut pergi arah saya.. 

Orang tuh dok sembang2 dengan cik abang.. dia bagitau nak tanggung semua.. eala dia yang salah.. menonong je lalu.. lagpun jalan tuh memang takleh cross.. ermmm, seminggu jugak lah saya pergi kerja naik motor.. sebaik takde mesyuarat dalam seminggu tuh.. kalau ada cik abang lah jadi mangsa.. tukang anto dan ambik saya.. hehehe.



SeputihSalju : dalam dok hati2 taim bawak kena jugak.. hurmm.. selalu kalau bukan kita yang langgar orang, orang pulak langgar kita... kadang2 bila tengok orang kemalangan jadi seriau je nak bawak kereta.. tapi tak bawak macam mana pulak nak pergi koje.. Kuatkan semangat je lah..


SeputihSalju : semoga kita semua sentiasa dilindungi olehNya.. Amin






 

1 comment:

QasehnyaRania said...

alhamdulillah cik abg sampai kan.
itu lah kan.dalam berhati2.
itu yg ada pepatah malang x berbau.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...