Monday, 20 October 2014

Pentingnya lesen kereta...

Dulu2 sebelum saya ada lesen saya selalu anggap perempuan yang bawak kereta seorang yang berani.. pastu kan bila perempuan tuh keluar je dari kereta dengan handbag dekat tangan.. macam bergaya je.. ahahaha. padahal bila saya dah berada pada situasi macam tuh saya rasa biasa je.. takde lah bergaya pun..ekeke. Nak tau dulu saya impikan kereta Myvi merah.. Masa saya konvo untuk Sijil Pendidikan Awal Kanak2 tengok ada yang datang naik Myvi Merah.. perghhh nampak menyerlah je warna merah tuh.. tapi tu sebelum saya ada kereta lah.. ni dah ada kereta comel nih dah tak heran dah kereta myvi merah.. hahaha.. Bersyukur apa yang ada.. kereta ni je yang mampu..ekekke.

Masa saya duduk Kuala Kangsar dulu susah bila takde lesen kereta.. bila barang2 tabika habis je mintak cik abang belikan.. takpun pembantu saya tolong belikan.. opstt takmo panggil pembantu saya panggil cikgu lah.. lagi manis.. sebaik lah dia ada lesen kereta + kereta.. mudah dia bergerak sendiri. tak macam saya kena harapkan cik abang... bila pindah Bagan Datok, cik abang paksa saya ambik lesen.. ada bagusnya cik abang suh saya ambik lesen kereta.. senang saya nak pergi mana2.. kesian pulak nak harapkan cik abang bawakkan.. eala kami kan lain2 cabang.. kalau kebetulan cik abang sibuk, saya pulak mintak tolong kesian pulak rasanya.. saya kalau boleh usaha sendiri beli.. terutama barang2 tabika @ berkaitan kerja saya.. kalau barang2 rumah tuh sama2 lah.. kalau kebetulan nak masak habis saya start je kereta beli.. sebab nak bawak nurul.. kalau saya sorang naik motor aje.. ehehe. kalau tak berkesempatan baru lah mintak tolong cik abang.. Takpun pergi sama2 beli.. sambil2 tuh boleh lah jalan2 cuci mata... ahahah. Alhamdulillah, syukur saya di kurniakan suami macam cik abang nih.. tak berkira pun bila saya mintak tolong.. ringgan tulang.. bila ada yang menolong bertambah ringan la kerja saya...  (",)




Alhamdulilah..




SeputihSalju : Sebenarnya banyak kepentingan kalau kita ada lesen kereta kan.. rasanya semua dah tau.. takyah lah saya tulis.. hehehe




SeputihSalju : Saya pun dalam proses belajar.. kalau pergi dekat2 dah lepas dah cuma jauh2 sikit belum ada keberanian lagi... kena selalu bawakkan baru hilang rasa gugup..
 





 

1 comment:

Mama Idlan Irsyad said...

lesen dh ada.. keberanian jer belum ada...huhu... ntah bila la berani nak bawak kereta tu pun tak tau..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...