Wednesday, 17 December 2014

2 cerita dalam 1 entry... jom baca..

 Seminggu sebelum kakak saya bagi handbag merah dekat saya, saya ada sembang-sembang dengan cik abang..


saya : tahan betul handbag hitam ( gambar kat bawah ) dah 4 tahun pakai..
cik abang : kenapa x beli baru..
saya : taknak lah.. handbag nih elok lagi..
cik abang : habis tuh kenapa cakap? gaya cakap macam tegas kan.. dalam2 tegas ada manjanya.. muahaha.
saya : saja je nak bagitahu handbag nih tahan sambil gelak2. hahahaa



Rupa-rupanya tak boleh cakap.. seminggu lepas tuh handbag hitam ni mintak di belikan yang baru.. talinya tercabut dah.. alahai.. sebaik lah ada handbag pemberian anak murid.. saya pakai yang anak murid bagi je sampai lah kakak saya bagi handbag baru.. katanya tak berkenan.. saya orang dah bagi terima aje..hahahah. Tapi bila saya pakai waktu balik kampung baru-baru nih boleh pulak kakak saya puji.. cantik jugak handbag tuh.. tu lah dulu taknak.. hehehe.

Ohya sebenarnya handbag hitam tuh handbag hantaran kahwin.. saya sayang nak pakai selalu sebab hantaran kahwin punya.. hehehe. Saya selang selikan pakai handbag yang lain.. kira tukar-tukar handbag lah.. tu yang boleh bertahan selama 4 tahun. lagipun kadang-kadang bosan jugak pakai handbag yang sama setiap hari.. Tapi sejak tahun lepas saya dah malas nak tukar-tukar handbag.. leceh pulak nak pindah-pindah barang setiap kali nak tukar handbag.. so pergi je mana-mana tak kira ke tabika @ jalan-jalan saya pakai je handbag hitam.. Errkk tapi kan saya rasa dalam banyak2 handbag saya beli, handbag hitam nih paling lama bertahan.. semuanya masih elok lagi, tak makan diri kecuali tang tali tuh je yang tercabut.. handbag yang lain pakai setahun dah mula makan diri.

Ok itu cerita tentang saya.. Ni cerita tentang Nurul pulak.. sebenarnya kakak saya baru berjinak2 dengan bisnes tudung.. so saya ada lah ambik beberapa helai tolong jualkan dekat kawan maktab.. ramai yang berkenan + beli.. Alhamdulillah..

Dapat lah untung lebih sikit dan dengan baik hatinya kakak saya bagi saya komisyen sebab tolong jualkan tudung dia.. mula2 saya taknak ambik, tapi bila kak saya bagi jugak, siap cakap kalau hang taknak ambIk untuk hang, hang beli untuk Nurul.. Kebetulan raya baru nih Nurul banyak baju kurung.. baju tshirt takde lagi so saya buat keputusan beli tshirt untuk Nurul.. Buat pakai g jalan2..

Nurul tahun nih banyak baju kurung sebab pengasuh Nurul @ K. Yana bagi sehelai.. Kakak sulung saya bagi sehelai.. Adik Cik Abang bagi sehelai.. Adik Cik Abang bagi dekat Nurul tahun lepas.. tapi Nurul tak muat lagi nak pakai masa tuh sebab besar sangat.. tahun nih Nurul muat dah pakai.. tuh yang jadi banyak. Tapi takpe tahun depan Nurul dah mula sekolah, kalau tabika saya setiap jumaat pakai baju kurung bagi budak perempuan dan budak lelaki pakai baju melayu.. so takdelah membazir baju kurung Nurul banyak2 tuh.. ehehe. 







1 comment:

norhuda ain ahnaf ahnor said...

Pihak kami ada menyediakan jualan secara online barangan handbag, dompet, cadar, eyewear, belt, jam tangan, pakaian kanak2 murah dan harga berpatutan. Boleh dijadikan barangan hantaran.

layari blog kami di ONLINE STORE
atau PHOTO PRODUK

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...