Wednesday, 10 December 2014

Rambut BARU Nurul..

Entry lama


Bajet taknak potong rambut Nurul.. nak biar panjang.. Nurul nih tak pernah rambut panjang.. dah panjang sikit kami potong.. saya ingat kali nih biar lah Nurul simpan rambut panjang.. hurmmm tapi tak dapat jugak lah... takpe lah kan bila besar nanti boleh juga simpan bagi panjang..hehehe.

Nurul nih pesen dia tak suka ikat rambut.. (tu yang payah kalau rambut panjang) kalu saya @ kak yana ikat mesti tak tahan lama.. di tariknya getah rambut tuh.. bila tanya kenapa taknak ikat rambut nurul dok cakap sakit. padahal mana sakit pun.. bukan kata nak ikat saya nak pegang lebih2 pun tak boleh.. dia tak suka.. tak selesa lah tuh orang dok belek2 rambut dia.. saya pulak pesen bila tengok rambut nurul tak berikat saya rasa rimas je.. macam serabai je.. ahahaha.. tu kalau rambut panjang kalu rambut pendek takde lah rimas..ehehe. padahal kalau tengok betul2 takde lah serabai pun.. rambut jenis lurus.. hehehe

Rambut nurul nih ramai yang kata hitam & lebat.. Ntah saya tengok biasa je.. tapi kalu ramai yang dah tegur hurmmm betul lah tuh..ekekke. taktau lah ikot sapa.. tak ikot ibu dengan ayah dia ikot belah2 ibu dengan ayah lah tuh.. dah bergabung..hahhaha. erkkk, tapi kan dulu masa saya tengah mengandungkan nurul memang saya rajin pegang rambut sorang budak pompuan kat tempat saya mengajar.. rambut dia memang hitam berkilat + lebat.. nak kata teringin rambut macam tuh takde lah jugak.. tapi suka pegang.. erkk tu di panggil teringin jugak ke?? muahahha.. apa2 je lah..

Yang ada pada nurul nih kira semula jadi lah.. original.. dari rambut sampai lah kaki.. contoh.. ni contoh tau macam setengah orang dok bentuk2 kan hidung bagi mancung.. bagi lentik2 bulu mata tapi saya tak buat pun.. pada saya janji cukup sifat sudah.. hikhik.. bersyukur atas kurniaanNya..  (^_^).

Ohya saya cakap saya tau, kalau orang lain nak buat terpulang lah.. hak individu kan.. Opssttt cakap pun kena berlapik.. tu masa Nurul baby.. tapi tak tau lah kan masa anak kedua & ketiga dan seterusnya saya buat pulak... bukan apa.. takut nanti apa yang kita cakap or kata terkena dekat kita balik... mintak jauh lah semua2 tuh kan..
 
Saje nak bagitau dari Nurul baby sampai sekarang memang saya amalkan sapu minyak rambut.. kalau saya terlupa nak sapukan minyak rambut kompem kena leter dengan cik abang.. pastu dengan sendirinya cik abang ambik part tolong sapukan minyak dekat rambut Nurul.. hikhikhik




 Kasi tayang gambar nurul satu.. erkkk gambo rambut baru takde.. gambo nih pun boleh kan..
hikhik






SeputihSalju : Setiap orang mempunyai pandangan dia tersendiri tentang sesuatu pekara.. jika kita boleh terima pandangan orang, takkan orang takleh terima pandangan kita... positif k..!!!





3 comments:

IntaNBerliaN said...

rambut nurul mmg lebat n hitam pun... cantik..!!

comel je nurul berpeplum...

ni baju yg karimah beli ke yang fasha bagi?

zazanizam said...

oloo comeynya peplum nuru.. zaza sndri pun rambut tak hitam likat hehe.. adik ke2 dgn mak je rambut hitam yg lain ikut ayah jenis perang2 sikit :)

Mama Idlan Irsyad said...

comelnya...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...