Thursday, 21 August 2014

Sambal tomato yang memikat hati Cik Abang.. hihihi

Erkk.. memikat ke ??  Tajuk entry tak menahan.. A sajer.. hihihi. Saya nak kongsi cerita pasal sambal tomato.. mak saya memang suka buat sambal.. sambal belacan, belimbing buluh, tomato, tempoyak.. memang selalu lah buat.. ingat lagi masa cik abang di perkenalkan dengan sambal tomato.. mula2 buat muka pelik je.. tapi bila ngap sekali.. terus senyum meleret.. kikiki. Siap bertambah 2, 3 kali .. hahaha.. sedap lah tuh.. ekekeke. Sebenarnya bukan cik abang je suka, saya pun suka tau makan... muahaha. Kalau dapat makan sambal tak kira lah apa jenis sambal memang tak sedar dah bertambah nasi banyak kali lah.. ahahaha. 

Ohya saya agak2 je cik abang suka sebab senyum meleret taim tuh..hihi. Tapi ada satu hari tu cik abang request suruh isteri yang pandai masak nih buat sambal tomato.. siap puji lagi mak saya.. cakap " mak buat sambal tomato sedap lah ". Isteri yang pandai masak nih pun tunaikan kan lah.. bila dah siap buat & makan dok tanya sedap ke tak?? hahaha.. takde jawapan pun tapi nasi yang bertambah banyak kali mengambarkan apa ye?? sedap lah kan.. muhahaha.

Kasi tayang gambar.. ehehe




Sejak dari hari tuh memang rajin lah saya beli tomato.. kalau saya tak beli cik abang yang beli..hehehe.. adehhh sebut pasal sambal tomato nih tiba2 teringat pulak sambal belimbing buluh mak saya.. sedapnya.. dah lama saya tak makan..huhuhu. ermm.. dah ada musim belimbing buluh ke sekarang ye ??





3 comments:

QasehnyaRania said...

sedapnya lahai.nyebut sambal sambal ni.

thanks tau singgah blog sy.
maaf ye nnti sy bw kmbli slpas berpantang :)

Zana Adieyza said...

makan pulak dengan nasi panas.. sedapnya!

Mama Idlan Irsyad said...

wah, k.ja x makan tomoto.. so, x taula cmner rasa sambal tomato ni.. leh bagi resepi? nak tryla bt.. kot2 pasni leh telan tomato plak..hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...