Tuesday, 15 May 2012

Anak murid saya HILANG????

Story ni berlaku jumaat minggu lepas... macam selalu tepat pukul 12 tengahari saya lepaskan budak2 ni balik rumah...  Selalunya saya akan jaga + perhati budak2 nih balik.... Maksud saya balik dengan siapa, naik apa...  Bukan apa untuk keselamatan.. lagipun sekarang ni macam2 kes boleh berlaku...

Tapi hari jumaat tu ntah macam mana saya boleh terlepas pandang... Saya ingatkan sorang budak nih dah balik.. Rupanya2 tak lagi... Nama budak tu Syafizah... Tu pun saya sedar lepas abang syafizah nih datang tabika tanya pasal adik dia..tak balik lagi dari tabika... bila dengar berita tu, mulalah saya tak senang duduk dah... risau betul.. Dah la budak2 tu semua bawah tanggungjawab saya... kalau apa2 berlaku sayalah orang pertama yang kena... 

Lepas jer abang syafizah tu balik saya pun pergi la cari2... dalam cari2 tuh tiba2 saya terdengar suara budak2 tengah main... dengar macam suara Syafizah tuh.. sekali tengok memang betullah... Elok jer tengah main2 kat luar dengan anak jiran sebelah tabika.. dia taktau yang semua orang tengah risau kat dia..Adoiii...Geram2.  

Ohya sebelum tu syafizah nih main kat dalam rumah... tu sebab saya tak perasan dia ada kat sana.. Saya pun apalagi menjerit la panggil syafizah tuh...lagi saya geram bila jiran tuh bagitahu yang syafizah ni dah bagitahu saya yang dia nak pergi rumah jiran tuh... padahal takde pun....lepas saya bagi " ceramah " sikit dekat syafizah tuh, saya pun telefon mak syafizah bagitahu hal sebenar dan suruh datang ambik... Nasib baik lah mak syafizah nih paham dan tak marah2....


SeputihSalju : lepas nih saya kena lebih hati2... takut kejadian sama berulang lagi.. Ya Allah mintak jauh lah dari semua nih... Amin.



7 comments:

sHIdA said...

kanak kanak mmg gi tuh....x leh trlepas pandang skit.....kalo dah kluar tuh mcm 'anak kambing lepas'..uuhhh...pernah berlaku pd kiter juga....

ziezah said...

takutnya kan kalau hilang..ape kita nak jawab gan keluarga tu..huhu dah la banyak kes budak hilang kan..eee seram...

IntaNBerliaN said...

mmg risaulah kalu camni kn...

Jaa said...

erm, paham2... anak kita hilang pun dh separuh nyawa..ni kan plak anak org... mintak simpang...

Kakzakie said...

Berderau kakak mula baca tadi. Itulah jelas sekali anak kecil belum tahu erti bahaya... org sibuk cari dia tapi dia happy-happy main tak tengok masa balik...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam.K.atie xdpt bygkn camna gabranya bila anak murid sorang hilang...sbb masih dlm tanggungjwb kita.Alhamdllh,mak murid tu xmarah..agaknya paham perangai anaknya kot:D
Biasa la budak2...tau nk main jerr

fieda said...

kak fieda baru baca entry ni tu yg tak tau karimah ni seorang cikgu...

mmg risau habis la kalau anak org ilang..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...