Wednesday, 12 August 2015

Nurul tercekik tulang ikan....

Semalam saya masak gulai lemak ikan kembung.. menu makan malam kami.. Memang dah jadi kebiasaan kalau makan ikan saya asing2kan isi ikan untuk nurul.. taktau lah macam mana boleh terlepas pandang.. tengah sedap2 makan tiba2 dia luah balik... rupanya yang Nurul suap tu ada tulang ikan.. 2,3 kali Nurul cuba keluarkan.. tapi setiap yang keluar dari mulut tu saya tengok takde pun tulang... Lepas tu Nurul sambung makan... tapi takde lah banyak... ada 3, 4 suap.. 

Sebelum2 ni okay.. kalau termakan pun bila dia luah saya nampak lah tulang ikan.. yang semalam tu tak nampak.. risau betul saya.. kat bahagian dalam susah nak nampak.. Mulut ni tak henti2 tanya nurul sakit tak kerongkong tuh.. lepas minum je saya tanya.. Tapi Nurul jawab tak sakit.. bila saya tanya lagi Nurul cakap sakit pulak... uwaaa... nak nangis je.. 

Sampai saya google petua kalau tercekik tulang... ada di antara petua tu saya pernah cuba misalnya kepal2 nasi, selawat dan telan.. minum air dalam senduk kayu dan ada beberapa petua yang saya baca dan tak pernah cuba.. dapat tambah2 ilmu lagi.. Untuk Nurul saya kepal2 nasi pastu selawat dan bagi Nurul telan.. Tapi Nurul x telan, dia kunyah2 dulu.. 2 kali saya buat 2 kali jugak Nurul kunyah... kami ada jugak tengok dalam mulut Nurul.. Hasilnya takde pun kami jumpa.. dah lega sikit... Tapi sikit jelah.. 

Hari ni Nurul pergi rumah mama... Taim budak2 makan saya telefon tanya Nurul mau makan ke tak.. ada mengadu sakit tak.. terus saya bagitau pasai Nurul tercekik tulang..  Waktu ambik Nurul tadi K.Yana bagitau takde plak Nurul mengadu sakit waktu makan... Tapi Nurul ada citer yang ada tulang dalam mulut... agaknya nak bagitau dia tercekik tulang lah tuh.. 
  







SeputihSalju : moga2 betul lah tulang tu takde.. Amin







1 comment:

Mama Idlan Irsyad said...

wah, seriau plak k.ja..nasib xde pa2..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...