Friday, 23 May 2014

Hasil check up Nurul..

Ibu dah tak lupa bawak Nurul pergi check up kat Klinik dah.. ekekeke. Tengah hari isnin baru nih saya keluar sekejap bawak Nurul pergi Klinik. Nurul sekarang nih just kena timbang dan makan ubat cacing je.. Alhamdulillah berat dan tinggi Nurul naik.. dari berat 13.5 kg naik jadi 15 kg.. banyak jugak naik.. patut lah kami dah tak larat nak dukung Nurul sekarang nih.. hihihi. 

Alhamdulillah.. setiap kali timbang berat dan tinggi sentiasa naik.. kadang-kadang naik banyak dan kadang-kadang naik secoet je..hehehe. Tak kisah lah kan naik banyak ke, sikit ke yang penting Nurul sentiasa dikurniakan kesihatan yang baik. Itu salah satu harapan dan doa kami sebagai ibu dan ayah.. 

Ohya baru saya teringat berat Nurul pernah tak naik tau.. susah hati kami.. Nurse dok tanya tak bagi makan ke.. tak bagi susu ke.. padahal dah bagi tapi mungkin Nurul tengah aktif taim tuh, tenaga banyak keluar tapi makanan atau susu yang diperlukan kurang dari sepatutnya.. tu yang berat tak naik.. agak saya je lah ek..muehehhe.

Saya jugak nak ucapkan Terima Kasih dekat " Hamba Allah" nih.. selepas kata-kata dia dekat kami berkaitan berat Nurul menjadi pembakar semangat kami untuk lebih menjaga dan memberi perhatian pada Nurul..  Walaupun ianya pedih tapi kami terima.. Opstt.. apa yang di kata biarlah rahsia ye..


Terima kasih lagi sekali saya ucapkan...






SeputihSalju : terlupa nak bagi tahu tinggi Nurul 95 cm.. (^_^)








5 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Ibu & bapa mana yg tak gembira melihat anak sentiasa sihat..membsr depan mata :)

YaYaNsMuM a.k.a YM said...

alhamdulillah... :)

IntaNBerliaN said...

berat nurul lg dr alisha... hihii

a'aa la kan, ingat lg ms kecik2 dulu nurul dah msk garis kuning ke nak msk entah yg kome cite dulu... lupa plak.. tp skrg xda dah mslh tu... syukur kan...

si alisha ni x pnh ada mslh berat, mksd kak ina xpnh kene garis kuningla... tp bila makin besar lbh ringan dr nurul... hahahha...

tp takpala... asal sihatkan... alisha ni agaknya dah ikut spesis kak ina kot... kurus tggi, tu yg jd camtu... lgpun benda ni dia ikut genetik jugak kan...

SeputihSalju said...

Nurul dulu belum nak msuk lg tp hampir2 nak masuk.. x kisah lah k.ina yg penting sihat dan aktif.. kalu brt lbh tp tak aktif lg susah hati tkut lama2 jd obes plak n kalu brt ringan pastu aktif susah jugak.. tkut xda tnga pulak.. senang citer biar lah normal.. :-)

biasa lah mulut org kdg2 ada je ayt yg leh wat kita "terasa".. ada je yg nak ditegur.. jnji kita tahu ank kita sht n aktif dah la.. kalu lyn kan mulut org nih kita pulak yg stress..hehehhe



QasehnyaRania said...

betul tu
tinggi tu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...