Friday 26 September 2014

Mood tak okayyyyyy

Gerammmm.... tersangat geramm...


Sebelum citer panjang lebar saya nak ucap Maaf dulu.. entry nih mungkin agak kasar @ sedikit beremosi..

Balik dari gotong rayong di TABIKA KEMAS saya baca whatsap dari seorang hamba Allah nih.. dia bagitahu anak dia sekolah dekat P.... dah boleh membaca.. ok fine.. yang buat saya geram giler dia boleh cakap bukan macam tabika KEMAS hanya tahu menyanyi dan main je.. Hellooo... tolong sikit...

Untuk pengetahun semua, Kami Cikgu2 KEMAS telah dihantar berkursus dan ada di antara kami yang mempunyai kelulusan.. yang bercakap KEMAS hanya menyanyi tu duduk ke dekat Tabika tuh dari pagi sampai balik?? pernah tak kita fikir belajar melalui nyanyian dan bermain tu dapat meningkatkan dan memudahkan kanak2 untuk faham... Tapi bukan setiap masa menyanyi je.. kami pun mengikut SUKATAN PEMBELAJARAN yang sama dengan Prasekolah dan Tabika2 swasta... Mengikut jadual waktu yang telah di tetapkan.. bukan main hemtam je nak ajar apa..

Tolong lah jangan sedap2 cakap je.... sebelum berkata selidik lah dulu.. untuk pengetahuan semua kanak2 TABIKA KEMAS terutama di usia 6 tahun dah boleh membaca, menulis dan mengira.. dan ada yang LEBIH BAIK dari kanak2 di Prasekolah @ tabika swasta.. 

Untuk pengetahuan semua jugak di kalangan kanak2 nih kami bentuk mereka dari usia 4 tahun.. bertapa mencabarnya kami mendidik mereka.. dari datang menangis sampai datang tak menangis.. dari tak kenal abjad dan nombor sampai lah boleh mengenal abjad dan nombor... Alhamdulillah kami bangga dapat mendidik kanak2 nih.. melihat setiap perubahan mereka.. walaupun kecil @ besar itu satu perubahan yang sangat MEMBANGGAKAN.. 

Bukan macam P @ sekolah S yang mengambil kanak2 di usia 5 dan 6 tahun... yang sudah boleh bergaul dengan rakan.. dah mula untuk belajar serta kebanyakkan sudah mengenal HURUF dan ada di antara kanak2 di usia sudah boleh membaca perkataan yang mudah dan ada juga yang sudah boleh membaca dengan lancar.. Agak mudah bagi mereka untuk melentur kanak2 nih sebab sudah mempunyai ASAS pembelajaran..

Apa2 pun saya BANGGA bekerja dengan KEMAS, mengajar kanak2 Tabika KEMAS nih.. Ini semua saya jadikan sebagai satu semangat dan satu cabaran untuk meningkatkan lagi tahap pengajaran saya...

Terima kasih pada hamba Allah nih.. dia berjaya menambahkan semangat saya untuk berkhidmat untuk Bangsa, Agama dan Negara.. Terima kasih..

 Akhir sekali... Maaf kalau ada yang kurang senang dengan tulisan saya.. tapi saya cuma nak membetulkan persepsi " sesetengah orang " yang suka bercakap tentang KEMAS... Terutama belajar di Tabika KEMAS... Maaf lagi sekali saya ucapkan...



 
PEACE


 

1 comment:

IntaNBerliaN said...

lorrr sabor je la... blh plak cakap camtu... karimah ada tak tanya dia, dulu dia tadika dekat mana?... sbb rasanya kalau orang2 yg usia kita ni, masa kecik2 dulu, kebanyakannya sekolah tadika kemas kan... termasuk kak ina...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...