Tuesday 30 September 2014

Mohon jangan ada yang terasa.. hehhee

Mood saya dah okay... hehehe. Semalam hamba Allah yang saya citer dekat blog tu ada hantar whatsapp dekat saya.. rasanya tak perlu lah saya tulis apa yang dia hantar..

Sebenarnya lepas je saya publish entry pasal pekara tuh otak saya sentiasa berfikir betul ke apa yang aku buat, betul ke apa yang aku tulis.. patut tak tindakan aku tuh.. macam-macam saya pikir.. apa kesannya.. dan kesimpulan yang boleh saya ambil saya anggap pekara tuh dah lepas.. lagipun saya malas nak pikir dan ingat dah pekara tuh.. 

Cuma saya nak tekankan dalam diri saya janganlah bercakap ikut sedap je.. sentiasa pikir perasaan orang lain.. macam tu juga kalau menulis kan.. biar lah tulisan saya tuh sentiasa sedap di baca tanpa ada yang rasa " sesuatu " dengan tulisan saya.. Almaklum lah kadang-kadang syok sangat cakap @ tulis sampai tak sedar ianya telah memberi kesan "sesuatu" dalam orang lain.. jangan sakitkan hati orang, biar lah orang nak sakitkan hati kita..

Macam tuh jugak kalau bab menegur.. Kadang-kadang kita nih ada je nak tegur.. takyah sebut kita lah.. saya sendiri contohnya ada je nak tegur.. Tapi kalau menegur ke arah kebaikan tak salah dan kalau boleh biarlah dengan cara yang berhemah.. sedap telinga ni mendengar atau mata nih membaca.. kalau boleh biar lah face to face.. takyah nak post kat fb or group.. rasanya macam mengaibkan kan pulak.. Kadang-kadang kita nih tak sedar ayat yang keluar dari mulut kita tuh boleh membuat orang terasa hati.. berjauh hati..  So berhati hati lah apabila kita berbicara atau pun menulis..




SeputihSalju : Maaf andai kata-kata @ tulisan saya ini kurang menyenangkan.. 




SeputihSalju : sedang cuba memperbaiki diri.. 







PEACE





 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...