Wednesday, 30 October 2013

Anak ibu yang baik

Sabtu lepas saya ada kursus manakala Cik Abang pulak ada Program Hari Ladang.. Kebetulan pulak pengasuh Nurul tak dapat jaga.. So bermula lah misi mencari pengasuh Nurul untuk satu hari.. ehh setengah hari je.. Sebaik mak anak murid saya sudi tolong jagakan Nurul.. Terima Kasih Lia..

 Pagi sabtu tu Nurul jaga awal tau.. Macam2 tau je dia nak kena tinggal.. Bila saya bawak masuk dalam kereta punya lah dia suka.. Ingat dapat g jalan2 kot..hihihi. Sampai2 je Nurul taknak masuk tau.. Eala tempat yang dia tak biasa + tak kenal mestilah dia taknak.. Saya pun keraskan hati bagi je Nurul dekat Lia... apa lagi menangis lah Nurul.. Saya terus pergi dan sempat menoleh sekali je.. taim toleh tu saya nampak Lia bawak Nurul masuk dalam rumah.. Muka Nurul pulak dok tengok je saya.. Sedihnya hanya Allah je tahu.. tapi saya tahu Nurul anak yang baik.. memahami keadaan ibu dan ayah dia.. 

Lia bagi Nurul ni main tab... main kucing dalam tab.. apa lagi suka lah Nurul.. dok gelak mengekek je.. Sebaik lah anak2 Lia ni baik tau.. Tak kisah pun Nurul main tab tu.. Takde pun jeles2 bila Lia pegang Nurul.. Alhamdulillah kan.. Lega saya.. Sekurang2nya takde lah Nurul ni terasa terasing je.. Ohya nak tau Hubby Lia siap cakap " Kita jaga je lah Nurul terus "... Alahai baru sekejap jaga dah terasa sayang dekat Nurul, ini kan pulak kami ibu dengan ayah dia.. Bertambah2 lah sayangnya.. 



 Tu dia... siap buat PEACE lagi..ekekeke. Gambar ni Lia hantar dekat saya.. Katanya taim ni tengah tengok Upin dan Ipin.. (^_^)

 Anak Lia ada 2 orang.. Yang sulung umur 6 tahun.. Sekolah dekat Tabika saya dan yang kecik tu tua setahun dari Nurul..(",)









3 comments:

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Nurul mmg anak yg baik..comey lak tu!

ros_reeza said...

kasih sayang kan.. Alhamdulillah, dapat juga penjaga yang baik walau untuk satu hari kan..

Mama Idlan Irsyad said...

wah, bestnya dia.. ada kawan yg sporting.. kl idlan konfirm x bg nurul main tab dia..huhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...