Saturday 20 August 2011

hadiah dari cikgu....

semalam bermula la tugas saya mendidik kanak-kanak tabika kembali....cepatnya masa berlalu, cuti 3 bulan rasa sekejap jer...x puas..hihihi..alhamdulillah kanak-kanak tabika boleh terima saya seadanya...eala sebelum ni guru lain mengajar, tiba-tiba semalam saya plak mengajar..tentula budak-budak tu confius + pelik...tapi ada la seorang dua budak-budak ni tak dengar kata...kita suh wat kejer boleh la plak depa pg main...aduiiii, sabar ja la...saya ni dah la jenis lembut, x suka marah-marah...tapi sekali saya marah, paham2 jer la...hehehhe... 

nak tau saya wat apa dgn budak-budak yang tak dengar kata tu???jeng...jeng... saya bagi hadiah jer...hihihi.. saya cakap "sapa siapkan kejer yang cikgu bagi dapat hadiah"...ala budak-budak ni hadiah murah-murah pun takpa dah...depa seronok dah...tapi jangan tak bagi...depa tuntut tau...ada sekali tu saya cakap nak bagi hadiah kat sorang budak ni sebab dia jawab betul soalan yang saya tanya tapi boleh plak saya tak bagi, bukan saja-saja taknak bagi tapi terlupa..selang dua hari pastu budak tu cakap kat saya.."cikgu cakap nak bagi hadiah kat saya...tapi takda pun" saya pun dengan selambanya cakap "cikgu nak cari hadiah  special sikit utk Haikal, tu yang lambat sikit cikgu bagi".....padahal saya terlupa dah pasal hadiah tu, tapi sebab nak cover malu saya cakap la camtu...hahaha...saya selalunya bagi hadiah alat tulis,fail takpun buku cerita...saya bagi hadiah yang budak-budak boleh guna dan takda la rasa membazir sangat..huhuhu...bila budak-budak guna saya rasa happy giler...terasa dihargai jer..hahaha....






No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...