Thursday, 10 November 2016

Kasar tapi sebenarnya sayang....

Itu cara kakak Nurul sayang adik dia Yusuf... Sebenarnya saya tahu Nurul ni sayang sangat dekat Yusuf... Buktinya bila Yusuf menangis Nurul akan pujuk.. bagi mainan, main "chak2".. kadang2 bila saya tengah kalut2 Yusuf menangis Nurul akan datang bagi mainan dekat Yusuf.. tunjuk video dalam hp dekat Yusuf..

Nak tahu Yusuf ni ada masalah keliru puting... puting botol tu dia tolak.. jenuh saya mencari puting yang sesuai dengan Yusuf  dan akhirnya jumpa.. Yusuf kalau dengan saya memang direct so bila dah lama tak guna botol mula lah menangis.. Kebetulan waktu Nurul dekat rumah mama @ pengasuh diorang, Yusuf menangis taknak hisap botol dan kakak pun datang pujuk adik... walaupun pujukan tu tak berjaya tapi sekurang2nya kakak berusaha kan.. hihihi..

Walaupun orang sekeliling bila tengok Nurul picit2 pipi Yusuf.. usik2 yusuf semua tegur.. kata kasar. kesian adik... Tapi saya tahu dalam kasar2 Nurul ada lembutnya.. kita ibu dan bapa yang sentiasa ada dengan anak2 kita... kita lebih kenal mereka kan.. orang sekeliling jumpa sekali sekala terus buat kesimpulan macam tuh... memang saya tak ambik kisah pun apa orang cakap dan biasanya saya akan terangkan yang kakak sayang adik.. cuma cara tu kasar sikit... iya lah Nurul dah lama sorang2, main sorang2.. pendek kata segala2nya seorang dan bila ada Yusuf mesti lah dia layan Yusuf dengan cara yang dia dah biasa...

Erkk... tapi takdelah kami biar je kan cara Nurul macam tuh... biasanya bila Nurul terkasar sikit saya akan terangkan dekat Nurul... bagitahu cara dia tu buat Yusuf sakit... Alhamdulillah Nurul mula paham... Ibu dengan ayah sentiasa doakan yang baik2 untuk kamu berdua... sayang kamu berdua...




SeputihSalju :Yang mana baik kita ambil.... pikir yang baik2, sebut yang baik2, tulis yang baik2, doa yang baik2, InsyaAllah yang datang pun baik2...

SeputihSaju : Hati kena KENTAL...!!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...