Wednesday 29 April 2015

Petua Hilangkan BAU Badan

Tadi waktu rehat2 dekat luar rumah saya terpandang Limau Kasturi dah berbuah.. ada lah 5 biji.. Ohya sebelum2 ni pokok limau kasturi ni dah berbuah tapi takde lah lebat buahnya.. ada lah 4@5 biji jugak.. Maybe tak sesuai kot tanam dalam pasu.. takpun tak cukup baja..hehehe. 

Dulu waktu zaman2 sekolah menengah mak saya selalu bagitau limau kasturi ni elok kalau makan.. makan isi + kulit sekali.. untuk hilangkan bau badan katanya.,. Tapi saya bukan ikot pun..muehehe. Mak saya cakap jugak kalau taknak makan, taim mandi tu gosok2 dengan limau kasturi.. So sejak dari tu memang saya guna cara mandi pastu gosokkan badan dengan limau kasturi... 

Alhamdulillah 2,3 hari buat hilang bau kurang enak kat badan.. Badan pun terasa bersih je.. sebab daki2 dah hilang..ahahaha.  Ohya jangan pulak ingat bau tu hilang selama2nya.. lama2 bau kurang enak kat badan ni singgah jugak balik... biasa lah kita kan pakai "pewangi" pastu berpeluh.. ehh rasanya kalau kita amalkan selalu kompem bau kurang enak tu tak datang dah kan.. saya ni suka buat "sekerat jalan"... haishhh


Abaikan keadaan yang semak kat belakang pokok kasturi... dapat jiran sebelah lelaki macam tu lah keadaannya...ermmm. Ehh jap2 saja nak tambah sikit, limau tu kalau kita nak gosok, kita belah dulu tau.. bukan apa bila dah belah dua senang nak gosok kalau sebiji2 tu payah sikit.. hehehe.






No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...