Tuesday 6 October 2015

Ada bakat jugak saya nih..heheh

Cehhhh perasan betul saya... hahaha. Ala bakat jahit manik je pun... jahit simple2 je.. ni pertama kali saya belajar jahit manik.. jahit pulak dekat baju sendiri.. sebelum2 ni baju saya yang ada manik semuanya readymade.. Saya ambik masa seminggu untuk jahit renda + manik dekat baju saya dan Nurul.. Punya lah lama kan...ahhahha. tu pun seminggu sebab bukan sepanjang masa mengadap tau.. saya jahit waktu balik sekolah ada lah dalam 2 jam lepas tu sambung sebelah malam.. lepas isyak.. tu pun 2 @ 3 jam.. ohya tu kalau saya rajin.. Kalau dapat M ermmm satu hari saya tak sentuh langsung..

Sebenarnya saya tak terpikir pun nak jahit manik.. memandangkan baju raya kami tahun ni kosong (saja tukar selera) tak berbunga2 @ bercorak.. rasa macam tak cantik pulak kalau kosong je tanpa manik.. bila letak manik2 terasa lah berseri sikit baju saya tuh...muehehhe. Kredit pada adik ipar saya sebab sudi ajar, sudi bagi pendapat warna renda yang sesuai pada baju... Walaupun agak mahai harga renda tuh tapi saya rasa berbalaoiiiiii sangat2.. Yang bestnya Cik Abang tak kisah pun bila saya beli dengan harga yang mahai... yang Cik Abang kisah bila beli2 dengan harga yang mahai tapi tak buat @ tak pakai... taim tu kena tadah telinga lah tahan leter.. hahhaha.

 Rasa puas sangat dapat jahit sendiri... bangga pun ada...hahaha. Rupanya bukan senang nak jahit manik2 nih... tambah2 manik yang halusss tuh.... memang kena sabar banyak.... ohya tips dari adik ipar dan pengalaman saya sendiri, kalau dah 2 kali kita jahit tempat yang sama pastu kita tetas balik sebab tak puas hati sebaiknya kita stop dulu mnjahit.. kita buat kerja lain pulak.. bila dah datang balik mood baru kita menjahit semula... sebab kalau kita teruskan jugak menjahit memang hasilnya jadi tak cantik @ tak memuaskan hati..


Waktu ni adik ipar tengah susun2 kedudukan renda.. mintak pendapat sifu susunan macam mana yang cantik...kekekke.

Proses menjahit sudah bermula.....






SeputihSalju : Gambor penuh tunggu saya up entry raya... dah berbulan habis raya baru nak up entry.... hahahaha.




No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...