Thursday, 28 February 2013

Sakit... sakittt..


Tengahari tadi saya belek2 la tangan saya.. tangan saya terluka sikit.. sambil2 belek tu saya cakap la, aduh2 sakittt.. saya ulang  2 3 kali.. Konon nak tarik perhatian Nurul..hehheh. Bila Nurul dengar je saya cakap macam tuh, dia pun datang dekat saya... 

Ingatkan Nurul just datang tengok je, tapi rupa2nya saya silap.. Nurul ikut apa saya cakap tau.. Nurul cakap akit @ sakit sambil tangan dia pegang tangan saya.. Bukan setakat cakap sakit je tau, dia siap tiup2 lagi tangan saya... Alolo sweetnya bila Nurul buat macam tuh.. hihihi. Kiranya bila dia tiup, tangan saya cepat sembuh lah...heheheh.

 Sebenarnya apa yang Nurul buat tuh sama macam apa yang saya buat dekat dia tau...ehehhe (",). Kuat betul ingatan kanak2 nih kan.. Cepat ingat apa yang kita cakap @ ajar dekat mereka.. (^_^)



Tuesday, 26 February 2013

Anak ibu dah sihat....

Entry yang tertangguh.... 


Masa kami di kampung baru2 nih Nurul demam... nak makan pun takde selera.. minum susu pun kurang dari selalu... risau saya tengok Nurul macam tuh.. dah balik Bagan Datoh pulak Nurul mula batuk2.. kesian saya tengok.. dah la demam, batuk pulak.. huhuu

Sepanjang Nurul tak sihat, dia asyik nak berkepit je dengan saya.. pantang saya jauh sikit mula lah dia menangis.. dengan Cik Abang pun dia taknak.. Setiap kali Cik Abang datang dekat, dia dah lari pergi dekat saya... Maybe sepanjang Nurul tak sihat, banyak masa dia dengan saya berbanding Cik Abang...

Tapi alhamdulillah sekarang ni Nurul dah sihat... Dah tak demam + batuk lagi.. Nurul pun dah mau main2 dengan Cik Abang.. Lega hati saya.. 



SeputihSalju : Semoga Nurul diberikan kesihatan yang baik selalu.. Aminnn...




Doa Pelembut Hati



sumber   : sini


SeputihSalju : Sama2 kita amalkan... (^_^)


Thursday, 21 February 2013

Tersentuh Hati Saya...

Tengahari semalam saya balik rumah sekejap sebab petangnya saya ada mesyuarat.. Selalunya saya akan ambik Nurul sekejap sebelum saya pergi mesyuarat tapi tengahari semalam saya tak sempat nak ambik, saya nak cepat... 

Kebetulan waktu saya balik rumah Nurul, tengah main2 dekat luar.. Dia ternampak saya.. Opps jangan salah sangka ye, Nurul bukan main luar pagar tapi dalam pagar rumah.. Sebenarnya rumah Kak Yana dekat je dengan rumah saya.. (",). Kiranya boleh nampak la kalau Nurul tengah main2 kat situ..huhuhu

Bila dah nampak apalagi menangis lah dia.. nak pergi dekat saya.. Sedih saya tengok Nurul taim tu... sobsobsob.. Sebaik la Kak Yana pujuk Nurul.. Saya terdengar Kak Yana bagitahu Nurul " Ibu pergi mesyuarat, Nurul tak boleh ikut ".. Tak lama lepas tu saya tak dengar dah Nurul menangis sebaliknya dengar suara dia ketawa... hehehe. Tengah seronok main la tuh.. Alhamdulillah, Lega hati saya... kamu anak yang baik Nurul, memahami keadaan ibu... Ibu sayang kamu Nurul..muaahhh.. Peluk Nurul ketat2.. (",)




Tuesday, 19 February 2013

SEGMEN TINGKATKAN FOLLOWERS & TRAFIK BLOG


Join segmen lagi... hihiih.
3 Februari 2013 - 24 Februari 2014




Ibu kena lagi...hihihi

Petang semalam saya buatkan susu untuk Nurul... bagi Nurul minum.. Tiba2 Nurul tarik tangan saya.. Ingatkan nak suruh teman dia minum.. Biasanya kalau Nurul minum susu saya akan teman dia.. baring2 sebelah dia... tapi petang tuh sebaliknya pulak..

 Nurul suruh saya minum susu dia... hahaha. Nurul siap masukkan puting botol susu dalam mulut saya.. tapi takde la saya nganga.. saya katup rapat2 mulut saya...hihihi. bila Nurul tengok mulut saya macam tuh, lagi lah "semangat" dia masukkan botol susu dalam mulut saya..muahhaha. adoiii la sayang ibu nih... Ada je akal dia... Macam tau2 je ibu tak minum susu.. saja tau kenakan ibu..hehhehhe.

Bila dah banyak kali Nurul buat macam tuh, saya cepat2 bangun.. hahhah, terus saya tunjuk buku cerita dekat Nurul... Sebaik lah Nurul ambik buku dan start belek2.. Mulut pot pet pot pet bercerita... saya yang dengar nak tergelak pun ada.. hahha. Kalau saya tak buat macam tu alamatnya dapat minum susu free je lah saya nih...ekekkekke.




Monday, 18 February 2013

Doa untuk kedua Ibu Bapa



sumber : mr google


Video Pembelajaran Nurul... Doa Untuk Ibu dan Ayah (",)

video

Semoga menjadi amalan kepada kita semua juga... (^_^)


Segmen: Saya Nak "Up"kan Follower Sampai Tak Lalu Makan




Jom ramai2 join...  Klik banner k..
Tarikh Tutup :
29 Rabiul Akhir 1434H bersamaan 12 MAC 2013

 
tag : 



Thursday, 14 February 2013

Berkayak sejauh 4 km

Agak2 percaya tak??hihihi. Yup, memang betul saya berkayak sejauh 4km.. Dari Kem Rimba ke Pantai Bogak Pulau Pangkor.. Mula2 saya pun tak percaya saya boleh buat.. bukan saya je tapi kami 1 kumpulan tak percaya boleh berkayak sejauh tu... Tapi berkat sokongan dan kata2 semangat pensyarah kami, alhamdulillah akhirnya kami semua berjaya lakukan.. 

Selain berkayak terdapat beberapa aktiviti lain yang kami lakukan... Antaranya snorkeling, Orienteering... Ok lah jom layan gambar saya berkayak dulu ye.... (^_^)

 
Tu dia, gigih berkayak... hihiih.. cer teka saya depan ke belakang??muehehhe...

 
 Kabur sikit tapi boleh lah letak daripada takde...hahhhah.




 kami berkumpul di tengah2 laut... Serius takut sangat.. almaklum lah tak pandai berenang.. Sebaik ada jaket keselamatan...hihihi.

 Akhir sekalliiiii......


 Mesti lah gambar saya.. kasi besar sikit gambar..hahhah. Sempat lagi tengok kamera tuhh.. (^_^)

 




SeputihSalju : Kenangan berkayak di Pulau Pangkor... (",)





Wednesday, 13 February 2013

Selamat Ulangtahun Perkahwinan kami yang ketiga (^_^)

Hari ni genaplah usia perkahwinan kami 3 tahun... Alhamdulillah di tahun pertama perkahwinan kami diberikan rezeki yang sangat berharga iaitu "Nurul Afiqah " dan di tahun yang kedua pula kami diberikan rezeki untuk memiliki "rumah sendiri "... Syukur, Alhamdulillah..

Untuk tahun ketiga, saya mendoakan agar kami sekeluarga diberikan rezeki untuk tambah "ahli baru".. nanti ada lah Nurul kawan bermain.. (",) Doakan kami ye kawan2.. (^_^)



Selamat Ulangtahun Perkahwinan kita yang ketiga.. Semoga ikatan perkahwinan kita kekal hingga ke akhir hayat... Semoga kita dapat menempuh hari2 yang mendatang dengan lebih sabar dan tenang dan diberikan rezeki untuk tambah "ahli baru".. Amin..


 



 



Thursday, 7 February 2013

Ibu. Nurul nak belajar lah...!!!

Tadi saya tolong lah tolak basikal Nurul.. Nak kayuh sendiri kaki tak sampai lagi.. So saya la kena tolakkan.. Dah habis pusing2 ruang tamu.. pusing dalam bilik plak.. Tiba2 tengah sedap2 Nurul naik basikal saya berhenti tolak.. Duduk kejap, penat...muahaha.. Pastu Nurul pun duduk jugak dekat saya..

 Kebetulan dekat situ ada buku bergambar... dia pun ambik la pegang.. Saya buat2 tak nampak je Nurul ambik buku dia.. padahal nampak..ehehhe. Sekali Nurul panggil, saya saja buat2 tak dengar.. nak tengok reaksi dia.. Kali kedua panggil saya tetap jugak buat2 tak dengar.. Dah masuk kali ketiga, bukan setakat panggil tapi siap goyang2 lagi tangan saya.. bila saya pandang, laju je tangan Nurul tunjuk buku pastu mulut tu bercakap2.. Ooo.. patut lah, nak belajar rupanya anak ibu nih.. (^_^). Bagus betul budak kecik ni..hihiih. sambil2 selak tu saya ajar la Nurul.. Ala perkataan yang simple2 je yang sesuai dengan kanak2.. (",)







Alhamdulillah, walaupun saya kenalkan buku dengan Nurul lewat tapi Nurul takde lah tak minat buku.. pantang jumpa buku adalah.. semua nak selak.. kadang2 buku saya pun habis Nurul baca.. Macam paham je.. hihihi.. Takpa sekarang tak paham tapi lama2 mesti paham kan... (^_^)






Delete

Tuesday, 5 February 2013

Entry ringkas je...hihi

Petang ni saya sibuk sikit.. Tak sempat nak buat entry panjang2.. Sori ye, tapi saya tepek sekeping gambar budak kecik ni... Ni gambar terbaru Nurul tau khas untuk tatapan semua....muehehhe.. (^_^)






Monday, 4 February 2013

Bila dah jumpa....

Cuti baru2 kami bertiga ada balik kampung.. Dapat la jumpa adik beradik yang lain.. seronok sangat dapat berkumpul dan yang paling seronok Nurul lah.. sebab ada kawan nak bermain..heheh. lagipun sepupu2 Nurul rajin melayan..

Ke mana je sepupu2 dia pergi, dia pun nak pergi jugak.. Macam tu jugak bila sepupu2 dia main, dia pun nak main jugak.. Pendek kata riuh la rumah dengan suara budak2.. Selalunya sunyi je, eala dah mak dan ayah saya tinggal berdua.... 

 Ada satu petang tu anak kakak saya yang sulung tengah main game dekat handphone, tiba2 Nurul datang.. beria2 Nurul ni tengok..hehhe. Nak main tak pandai lagi.. just dapat tengok je lah....hahahha.



 kusyuk betul Nurul tengok sepupu dia main..

 

Tak berganjak langsung..setia je menunggu..hihiih.




SeputihSalju : Tiba2 rindu mak dan ayah kat kampung... tak sabar rasanya nak balik kampung minggu ni..heheh. (^_^)



Friday, 1 February 2013

Panduan untuk kita semua.. (^_^)

Kalau ada yang perasan dah 3 kali entry saya tentang doa2 kan.. Sebenarnya saya tak terpikir pun nak buat entry tentang doa2 ni. Semuanya secara kebetulan je.. Petang rabu minggu lepas saya tengah tidokan Nurul, sebelum tido saya bacakan doa dulu dekat Nurul... tiba2 hati saya terdetik kenapa tak jadikan doa2 ni sebagai entry.. Lagipun semua doa2 harian tu kita amalkan setiap hari dan boleh menjadi panduan dekat saya dan kita semua.. (^_^)

Eala kadang2 kita ni terlupa bila ternampak entry doa2 ni sekurang2nya dapat mengingatkan kita kembali...Tak gitu?? hihi (",)

Sekarang ni pun saya dah mula amalkan baca doa dekat Nurul.. Doa ibubapa, doa nak tido.. doa makan.. Tapi kadang2 ada jugak doa yang saya terlupa nak baca dekat Nurul..muehehhe..  

Ohya bukan Nurul je saya ajar tapi dekat kanak2 tabika pun saya ajar jugak.. Eala kalau nak ajar lebih baik dari kecik kan.. lagipun otak kanak2 ni cepat dapat apa yang diajar berbanding kita yang dewasa ni yang nak kena ulang banyak kali....hihihi. 





SeputihSalju : Melentur buluh biarlah dari rebungnya...







Doa Bangun dari Tidur



Image


sumber : mr google








LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...