Monday, 28 May 2012

Thursday, 17 May 2012

Kadang2 apa yang kita rancang tak semestinya kita dapat......

Dulu saya tak pernah terpikir pun nak jadi Cikgu... Walaupun hanya Cikgu Tabika.... Saya dulu rancang nak jadi suri rumah sepenuh masa macam mak saya... Bukan apa rasa macam seronok jer jadi suri rumah.. dapat masak, jaga anak... kiranya keluarga terurus lah... TAPI bukan bermakna kalau kita bekerja rumah tak terurus ye... janji kita pandai bahagikan masa.... (",) 

Kalau pagi2 sebelum pergi sekolah mak mesti sediakan sarapan.... siap bawak bekal lagi.. bila balik, atas meja dah ada makanan tengahari... Sambil2 makan tu saya akan citer pekara2 yang berlaku dekat sekolah... tak kisah la citer best ke tak.... Actually saya rapat + manja dengan mak saya...anak bongsu la katakan..kehkeh..pssttt... nak citer nih, dulu taim kawan dengan cik abang, mak sayalah orang pertama yang tahu... mak tak marah pun, janji pandai jaga diri.... 

Tapi tu lah.. kita ni rancang jer.... kadang2 apa yang kita rancang tak semestinya kita dapat kan.... mula2 saya just suker2 isi borang kejer Cikgu Tabika KEMAS nih... tak sangka plak di panggil untuk temuduga dan tak lama lepas tuh dapat surat kursus 6 bulan dekat Melaka.... taim tuh saya pikir dari tak buat apa, baik pergi.... lagipun tak lama just 6 bulan jer.... 

Mengajar kanak2 nih seronok sebenarnya... macam2 karenah kita jumpa... ada yang manja, ada yang kuat menangis.. ada tuh kuat merajuk... opss macam kena jer dengan cikgunya....hahhahah. part paling best tuh bila kanak2 nih puji.. perghhhh rasa bangga giler....hahhaha..;p. ealah kanak2 nih kan tak pandai menipu so bila puji tuh rasa ikhlas jer..... muehehhehe.



SeputihSalju : tak kisah lah kita suri rumah or bekerja... yang penting kita pandai bahagikan masa untuk keluarga kita..... kat mana ada kemahuan di situ ada jalan.... Tak gitu?? (^_^)

Wednesday, 16 May 2012

Selamat Hari Guru....!!!!


Hari Guru buat semua guru2... Semoga kita lebih bersemangat dan sabar dalam mendidik anak bangsa....

Dekat bawah ni saya selitkan lirik lagu Guru Malaysia.... Actually saya nak selitkan video lagu tuh tapi sekarang nih line internet tengah tenat, susah betul nak download.... Sorry ye kawan2. tapi tak dapat video, lirik lagu pun ok jugak kan??? (",) 


Kami guru Malaysia
Berikrar dan berjanji
Mendidik dan memimpin
Putra putri negara kita
Pada Seri Paduka
Kami tumpahkan setia
Rukun Negara kita
Panduan hidup kami semua

Di bidang pembangunan
Kami tetap bersama
Membantu, membina
Negara yang tercinta

Amanah yang diberi
Kami tak persiakan
Apa yang kami janji
Tunai tetap kami tunaikan

Lagu & Lirik : Hashim Ahmad


Sumber

Ohya setiap kali interaksi dekat maktab kami akan nyanyi lagi nih...bila nyanyi rasa touching betul... mendalam betul lirik lagu nih....rasa semangat berkobar2 jer nak ajar budak2 bila bukak sekolah...... (^_^)


SeputihSalju : mengajar tabika pun kira Guru jugak kan.....hehehhe ;-)

Tuesday, 15 May 2012

Anak murid saya HILANG????

Story ni berlaku jumaat minggu lepas... macam selalu tepat pukul 12 tengahari saya lepaskan budak2 ni balik rumah...  Selalunya saya akan jaga + perhati budak2 nih balik.... Maksud saya balik dengan siapa, naik apa...  Bukan apa untuk keselamatan.. lagipun sekarang ni macam2 kes boleh berlaku...

Tapi hari jumaat tu ntah macam mana saya boleh terlepas pandang... Saya ingatkan sorang budak nih dah balik.. Rupanya2 tak lagi... Nama budak tu Syafizah... Tu pun saya sedar lepas abang syafizah nih datang tabika tanya pasal adik dia..tak balik lagi dari tabika... bila dengar berita tu, mulalah saya tak senang duduk dah... risau betul.. Dah la budak2 tu semua bawah tanggungjawab saya... kalau apa2 berlaku sayalah orang pertama yang kena... 

Lepas jer abang syafizah tu balik saya pun pergi la cari2... dalam cari2 tuh tiba2 saya terdengar suara budak2 tengah main... dengar macam suara Syafizah tuh.. sekali tengok memang betullah... Elok jer tengah main2 kat luar dengan anak jiran sebelah tabika.. dia taktau yang semua orang tengah risau kat dia..Adoiii...Geram2.  

Ohya sebelum tu syafizah nih main kat dalam rumah... tu sebab saya tak perasan dia ada kat sana.. Saya pun apalagi menjerit la panggil syafizah tuh...lagi saya geram bila jiran tuh bagitahu yang syafizah ni dah bagitahu saya yang dia nak pergi rumah jiran tuh... padahal takde pun....lepas saya bagi " ceramah " sikit dekat syafizah tuh, saya pun telefon mak syafizah bagitahu hal sebenar dan suruh datang ambik... Nasib baik lah mak syafizah nih paham dan tak marah2....


SeputihSalju : lepas nih saya kena lebih hati2... takut kejadian sama berulang lagi.. Ya Allah mintak jauh lah dari semua nih... Amin.



Monday, 14 May 2012

Horayyyy laptop saya dah boleh guna..... (^_^)

Alhamdulillah syukur sangat, akhirnya laptop saya dah boleh guna.... seminggu saya tak boleh langsung online.. ini semua gara2 laptop saya rosak... Awal bulan ini TV kat rumah rosak... dah beli TV baru tup2 laptop plak  rosak... takkan nak beli laptop baru plak??? isk2... mungkin tak kot... hantar repair la dulu. kalau boleh baiki sebelum pergi maktab takdelah beli baru tapi kalau tak boleh baiki, alamatnya terpaksalah beli yang baru....

Tapi nasib baiklah boleh baiki... dalam RM 200 lebih jugaklah kena bayar tapi takpelah dari beli yang baru... dah sah2 habis seribu... kirannya dapatlah jimat sikit..ehehe. laptop saya dalam 3 hari jer dah siap baiki tau..... cepat kan.. saya ingat dalam seminggu or lebih baru siap tapi tak sangka plak awal dari tuhhh... bagus jugakkan awal... saya dah tak sabar nak online nihh... almaklumlah seminggu tinggal... mesti banyak story yang saya terlepas baca... (^_^)



SeputihSalju : Entry pendek jer..... tengah mencari mood nak menulis...hahhahha. :p







Tuesday, 1 May 2012

Guna Mulut pun boleh.... ( ^_^ )

 Nurul... Nurul.. Sebenarnya dah lama Nurul pandai bukak bekas air nih guna mulut tapi baru hari ini saya berkesempatan taip... Tak tahu lah kat mana Nurul dapat skill bukak guna mulut... Kami berdua tak pernah plak ajar bukak guna mulut...hehehhe.. Jom layan gambar Nurul kat bawah nihhh (",)

 Mula2 kita bukak dulu ye kawan2...

 yeay2 dah bukak.....

 kita minum dulu....!!!!. hihihi.

 adehhh Nurul suker buat macam nih..menyembur2, habis basah baju... huhhh


bila Nurul buat macam nihh, dari rasa geram terus buat saya tersenyum.... ;-)


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...